• Link został skopiowany

Nie tylko pikap. Hummer będzie SUV-em. Oczywiście elektrycznym i potężnym

Hummer powrócił. Jako GMC, pikap i potężny elektryk, z miejsca okrzyknięto go największym rywalem Tesli Cybertruck. Teraz do rodziny dołącza SUV.
GMC Hummer EV SUV
fot. GMC

GMC Hummer EV SUV (tak się oficjalnie nazywa) na amerykańskie drogi wyjedzie dopiero w 2023 roku, ale jego wirtualna premiera już teraz odbiła się szerokim echem w mediach. SUV-a można zamawiać w premierowej edycji Edition 1, która kosztuje 105 595 dolarów, co przy kursie z początku kwietnia daje ponad 400 tysięcy złotych. Choć GMC ostrożnie mówi, że premierowe SUV-y trafią do kierowców na początku 2023 r. to podobno już wszystkie się wyprzedały.

Z czasem od oferty dołączą tańsze warianty 2X oraz 3X, wycenione na 89 995 i 99 995 dolarów. Tutaj producent wspomniał o "wiośnie 2023". Na rok 2024 przewidziano debiut najbardziej przystępnej cenowo odmiany za 79 995 dolarów, a więc 306 tysięcy złotych.

GMC Hummer EV SUV
GMC Hummer EV SUV fot. GMC

Europejska perspektywa każe nam patrzeć na GMC Hummera EV SUV jako na ciekawostkę, ponieważ w naszej części świata, przynajmniej na razie, wskrzeszony Hummer nie będzie sprzedawany. Nie zdziwimy się jednak, jeśli za kilka lat zobaczymy na polskich drogach te potężne pikapy i SUV-y. Zdaje się, że GMC trafiło tym modelem w dziesiątkę, a jakieś egzemplarze prawie na pewno zostaną ściągnięte nad Wisłę. Choć GMC Hummer wygląda na giganta, to wcale nie będzie aż takim olbrzymem. Długość nie przekracza pięciu metrów (dokładnie 4 999 mm), tyle mają dość popularne SUV-y pokroju GLE, X5 czy Q7. Większe są choćby GLS i X7. Hummer nadrobi jednak masywną sylwetką i szerokością nadwozia. Na drodze na pewno nie przemknie nie zauważony, nawet otoczony przez większe SUV-y.

GMC Hummer EV SUV
GMC Hummer EV SUV fot. GMC

No i ma pojechać tam, gdzie tamte nie dojadą, ponieważ producent odważnie nazywa Hummera terenówką. W końcu korzenie modelu sięgają wojskowego Humvee. Kąt natarcia wynosi 49,6 stopnia, kąt zejścia 49 stopni, a kąt rampowy 34,4 stopnia. SUV GMC może brodzić do głębokości 813 mm i pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60 stopni.

GMC Hummer SUV EV jest mniejszy od pikapa, będzie też słabszy. Nie ma mowy o ponad 1000 KM, ale i tak nikt nie powinien narzekać na niedobory mocy w topowej odmianie, która ma się legitymować 840 KM mocy i ogromnym maksymalnym momentem obrotowym (producent podaje wartość ok. 15000 Nm...). To ma się przełożyć na obłędne 3,5 s do setki. Na pełnych bateriach Hummer ma przejechać 480 km. Jeśli zdecydujemy się na najbardziej terenową odmianę z pakietem Extreme Off-Road to zasięg spadnie do 450 km. Nie wiemy, jaką pojemność ma akumulator, ale SUV ma obsługiwać szybkie ładowanie, dzięki technologii 800-woltowej. Doładowanie o 160 km ma zająć zaledwie 10 minut. Oczywiście będziemy potrzebować do tego odpowiednio szybkiej ładowarki.

GMC Hummer EV SUV
GMC Hummer EV SUV fot. GMC

To parametry topowej propozycji w gamie. Właśnie taki napęd będą miały Hummery Edition 1, a później te najdroższe. Dla tańszych wariantów GMC przygotuje słabsze wersje. Na dokładne szczegóły musimy jeszcze poczekać - do rynkowej premiery zostało sporo czasu.

Zobacz wideo
Więcej o: