Nie tylko pikap. Hummer będzie SUV-em. Oczywiście elektrycznym i potężnym

Hummer powrócił. Jako GMC, pikap i potężny elektryk, z miejsca okrzyknięto go największym rywalem Tesli Cybertruck. Teraz do rodziny dołącza SUV.

GMC Hummer EV SUV (tak się oficjalnie nazywa) na amerykańskie drogi wyjedzie dopiero w 2023 roku, ale jego wirtualna premiera już teraz odbiła się szerokim echem w mediach. SUV-a można zamawiać w premierowej edycji Edition 1, która kosztuje 105 595 dolarów, co przy kursie z początku kwietnia daje ponad 400 tysięcy złotych. Choć GMC ostrożnie mówi, że premierowe SUV-y trafią do kierowców na początku 2023 r. to podobno już wszystkie się wyprzedały.

LeBron James i GMC Hummer EVLeBron James prezentuje nowego GMC Hummera EV. Koszukarz zdradza tajniki elektrycznego SUV-a

Z czasem od oferty dołączą tańsze warianty 2X oraz 3X, wycenione na 89 995 i 99 995 dolarów. Tutaj producent wspomniał o "wiośnie 2023". Na rok 2024 przewidziano debiut najbardziej przystępnej cenowo odmiany za 79 995 dolarów, a więc 306 tysięcy złotych.

GMC Hummer EV SUVGMC Hummer EV SUV fot. GMC

Europejska perspektywa każe nam patrzeć na GMC Hummera EV SUV jako na ciekawostkę, ponieważ w naszej części świata, przynajmniej na razie, wskrzeszony Hummer nie będzie sprzedawany. Nie zdziwimy się jednak, jeśli za kilka lat zobaczymy na polskich drogach te potężne pikapy i SUV-y. Zdaje się, że GMC trafiło tym modelem w dziesiątkę, a jakieś egzemplarze prawie na pewno zostaną ściągnięte nad Wisłę. Choć GMC Hummer wygląda na giganta, to wcale nie będzie aż takim olbrzymem. Długość nie przekracza pięciu metrów (dokładnie 4 999 mm), tyle mają dość popularne SUV-y pokroju GLE, X5 czy Q7. Większe są choćby GLS i X7. Hummer nadrobi jednak masywną sylwetką i szerokością nadwozia. Na drodze na pewno nie przemknie nie zauważony, nawet otoczony przez większe SUV-y.

GMC Hummer EV SUVGMC Hummer EV SUV fot. GMC

No i ma pojechać tam, gdzie tamte nie dojadą, ponieważ producent odważnie nazywa Hummera terenówką. W końcu korzenie modelu sięgają wojskowego Humvee. Kąt natarcia wynosi 49,6 stopnia, kąt zejścia 49 stopni, a kąt rampowy 34,4 stopnia. SUV GMC może brodzić do głębokości 813 mm i pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60 stopni.

GMC Hummer SUV EV jest mniejszy od pikapa, będzie też słabszy. Nie ma mowy o ponad 1000 KM, ale i tak nikt nie powinien narzekać na niedobory mocy w topowej odmianie, która ma się legitymować 840 KM mocy i ogromnym maksymalnym momentem obrotowym (producent podaje wartość ok. 15000 Nm...). To ma się przełożyć na obłędne 3,5 s do setki. Na pełnych bateriach Hummer ma przejechać 480 km. Jeśli zdecydujemy się na najbardziej terenową odmianę z pakietem Extreme Off-Road to zasięg spadnie do 450 km. Nie wiemy, jaką pojemność ma akumulator, ale SUV ma obsługiwać szybkie ładowanie, dzięki technologii 800-woltowej. Doładowanie o 160 km ma zająć zaledwie 10 minut. Oczywiście będziemy potrzebować do tego odpowiednio szybkiej ładowarki.

GMC Hummer EV SUVGMC Hummer EV SUV fot. GMC

To parametry topowej propozycji w gamie. Właśnie taki napęd będą miały Hummery Edition 1, a później te najdroższe. Dla tańszych wariantów GMC przygotuje słabsze wersje. Na dokładne szczegóły musimy jeszcze poczekać - do rynkowej premiery zostało sporo czasu.

Zobacz wideo