• Link został skopiowany

Pierwszy GMC Hummer EV. Amerykanin zapłacił 22 razy więcej, niż powinien. Miał powód

GMC Hummer EV to jedna z najbardziej elektryzujących premier roku. Ponad 1000-konny pikap nie tylko przywraca na drogi kultową nazwę, ale chce też rzucić wyzwanie Tesli Cybertruck. Pierwsze egzemplarze już trafiają do kierowców.
GMC Hummer EV
fot. GMC

Nowy Hummer za 10 milionów złotych

GMC Hummer EV zadebiutował na amerykańskim rynku w premierowej wersji Edition 1. Pierwsze sztuki już zjechały z taśmy produkcyjnej. Taka specjalna edycja to popularna praktyka producentów. To często bardzo bogato wyposażone odmiany w wyższej wersji silnikowej, wyróżniające się na drodze specjalnymi dodatkami i akcentami, które podkreślają, że ich właściciel był jednym z pierwszych na świecie. No i zapłacił dużo. Premierowe edycje zawsze są drogie. GMC Hummer EV kosztuje ok. 112,5 tysiąca dolarów, co przy kursie z 30 marca 2021 r. daje ponad 440 tysięcy złotych. Wszystkie rozeszły się w przeciągu godziny.

Pierwszy Hummer EV Edition 1 z numerem 001 sprzedał się jednak za... 2,5 miliona dolarów, co daje prawie dziesięć milionów złotych. Skąd taka cena? To już specyfika amerykańskiego rynku.

Egzemplarze nr 1 często za oceanem nie trafiają od razu do kierowcy, a do jednego ze słynnych domów akcyjnych. W tym przypadku Barrett Jackson. Organizowana jest głośna licytacja, a cała kwota trafia na cele charytatywne. To więc znakomita okazja i do promocji nowego modelu, i zrobienia czegoś dobrego.

 

GMC Hummer EV. O co tyle krzyku?

GMC Hummer EV to powrót na drogi Hummera, a więc osobowej terenówki, nawiązującej do wojskowego modelu HMMWV firmy AM General, nazywanego "Humvee". Nowy Hummer jest jednak pikapem, ma napęd elektryczny, a sprzedawany jest pod, należącą do General Motors, marką GMC.

W topowej wersji, o której jest najgłośniej, napędzają go trzy elektryczne silniki o łącznej mocy ponad 1000 KM. Zasięg to 560 km, Dzięki instalacji o napięciu aż 800 V użytkownicy nowego Hummera EV będą mogli korzystać z najszybszych dostępnych ładowarek - nawet tych o mocy 350 kW. Przyspieszenie do 96 km/h (60 mph) zajmie wielkiemu pikapowi tylko trzy sekundy. Co jeszcze? Hummer ma 35-calowe koła (na 18-calowych obręczach), w dodatku wszystkie są skrętne.

Więcej pisaliśmy o nowym Hummerze w tym miejscu:

GMC Hummer EV - kiedy elektryczne pikapy wyjadą na drogi?

GMC Hummer EV zaczyna zjeżdżać z taśmy produkcyjnej, ale na drogach Amerykanie zaczną go widywać na jesieni tego roku, kiedy do większości klientów trafią już opłacone Hummery Edition 1. Co ciekawe, swoim pikapem jeździ już najlepszy koszykarz naszych czasów LeBron James, ale on otrzymał egzemplarz przedprodukcyjny. Na poważnie dostawy elektrycznych Hummerów ruszą dopiero w przyszłym roku, ponieważ dopiero wtedy rozkręci się regularna produkcja.

Na tańsze i słabsze wersje kierowcy poczekają do 2023 i 2024 r. GMC zaczęło od swojej najbardziej imponującej propozycji. Koncern GM wyraźnie chciał rzucić wyzwanie Tesli Cybertruck. I chyba trochę mu się udało. Zainteresowanie modelem jest gigantyczne. Ciekawe tylko, czy fabryki sprostają popytowi, a pikap - oczekiwaniom.

Zobacz wideo Recenzujemy odświeżony Nissan X z nowym silnikiem
Więcej o: