Samochody elektryczne i hybrydowe są wyposażone w automatyczne lub bezstopniowe przekładnie. Z punktu widzenia kierowcy nie ma między nimi większych różnic - w kabinie mamy dwa pedały (gazu i hamulca), a lewarek od skrzyni biegów możemy ustawić w jednej z czterech pozycji:
We wspomnianych hybrydach i elektrykach często obok D mamy także tryb B. Na nim także samochód porusza się do przodu, ale kierowca może go wykorzystać w bardzo użyteczny sposób.
Tryb B w samochodach elektrycznych i hybrydowych oznacza hamowanie silnikiem, czyli "darmowe" ładowanie akumulatorów. Jeśli dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym pali się czerwone światło, to zamiast hamować w ostatniej chwili, można wcześniej wrzucić tryb B i pozwolić silnikowi wytracić prędkość samochodu przy jednoczesnym ładowaniu akumulatorów. To samo dotyczy zbyt szybkiego zjazdu ze wzniesienia - zamiast wciskać hamulec, przełączamy lewarek skrzyni biegów na tryb B i pozwalamy, by elektronika zrobiła to za nas. W ten sposób nie tylko oszczędzamy układ hamulcowy, lecz także odzyskujemy energię, która w przeciwnym razie by się zmarnowała.
Większość współczesnych układów hybrydowych i elektrycznych to zaawansowane technologie, które rekuperują energię przy każdej możliwej okazji. Akumulatory będą się więc doładowywać nawet podczas hamowania czy toczenia się bez gazu. Tryb B umożliwia dużo bardziej efektywny odzysk energii, a dodatkowo oszczędza układ hamulcowy.