Bazowe Porsche Taycan przyjechało do Polski. Ma napęd na tył i niską cenę

Niską oczywiście jak na standardy Porsche. 389 tysięcy złotych może sprawić, że Taycanem zainteresuje się jeszcze więcej bogatych kierowców. Zwłaszcza, że nawet bazowe Porsche Taycan legitymuje się świetnymi liczbami.

Ile kosztuje Porsche Taycan w Polsce?

W polskiej ofercie Porsche Taycana do tej pory znajdowały się wersje 4S, Turbo oraz Turbo S. Teraz dołącza do nich najsłabsza i najtańsza odmiana nazwana po prostu "Taycan". Wyjściowo kosztuje 389 tysięcy złotych, co w gamie elektrycznego Porsche można uznać za cenę okazyjną. Pozostałe Taycany kosztują:

  • na 457 000 zł wyceniono wersję 4S,
  • Turbo to wydatek na poziomie minimum 653 000 zł,
  • a cennik topowego Taycana Turbo S otwiera 794 000 zł.

Porsche Taycan - osiągi i moc

Bazowe Porsche Taycan dostępne będzie w dwóch wersjach. Bez i z pakietem Performance Plus. Ze e standardowym akumulatorem Performance, w trybie overboost z Launch Control, generuje moc do 408 KM, a w połączeniu z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus wartość ta rośnie do 476 KM. Moc nominalna wynosi, odpowiednio, 326 KM lub 380 KM. Obydwie wersje mają napęd na tył. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,4 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 230 km/h.

Zobacz wideo Porsche Taycan to dowód na to, że elektromobilność może być skrajnie ekscytująca. Sprawdzamy auto sportowe nowej ery

Bazowe Porsche Taycan - zasięg i ładowanie

Zwykłe Porsche Taycan otrzymuje Porsche Taycan otrzymuje jednowarstwowy akumulator Performance o pojemności 79,2 kWh brutto. Odmiana z dopiskiem "Plus" jest nie tylko mocniejsza, ale wyposażono ją w dwuwarstwowy akumulator o pojemności 93,4 kWh. Zasięg wg WLTP to 431 lub 486 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 225 kW, a odmianie Performance Plus - 270 kW. Oznacza to, że obie baterie można naładować od 5 do 80% w 22,5 minuty, a poziom energii potrzebny do pokonania 100 km uzyskuje się już po 5 minutach.

Porsche Taycan, czyli ogromny hit sprzedażowy

Ceny z pierwszego akapitu mogą odstraszać, ale klientom Porsche nie przeszkadzają ani trochę. Taycana już można nazwać sukcesem i hitem sprzedaży. W 2020 r. elektryczne Porsche trafiło do ponad 20 000 kierowców. Taycan otrzymał już około 50 międzynarodowych nagród, przede wszystkim na swoich głównych rynkach zbytu: w Niemczech, USA, Wielkiej Brytanii i Chinach. Bazowa wersja do regularnej sprzedaży nad Wisłą trafi w połowie marca. Możemy być pewni, że tylko napędzi świetną sprzedaż.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.