Porsche wprowadza elektryczne uterenowione kombi. Taycan Cross Turismo przyłapany pod sklepem

Porsche Taycan Cross Turismo zostało przyłapane bez żadnego kamuflażu. Prawdopodobnie jeden z najlepszych samochodów elektrycznych w historii doczekał się bardzo praktycznej wersji - nie dość że kombi, to jeszcze z potencjałem terenowym.

Porsche Taycan to pierwszy całkowicie elektryczny samochód zaprojektowany przez Porsche. Mimo braku doświadczenia z samochodami elektrycznymi, marka dokonała niemożliwego. Taycan we wszystkich recenzjach wypada pozytywnie, a na dodatek powala osiągami i zasięgiem. Producent zdecydował się też na wypuszczenie słabszej wersji, która będzie bardziej przystępna cenowo. Jednak inżynierowie z Stuttgartu nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Ładnych kilka lat temu zapowiedzieli koncept o nazwie Mission E Cross Turismo, który okazał się uterenowionym Taycanem kombi.

Zobacz wideo

Podniesione elektryczne kombi

Jakiś czas temu Porsche zapowiedziało drugie wcielenie Taycana. Model Taycan Cross Turismo miał zyskać nie tylko bardziej praktyczne nadwozie nawiązujące nazwą i kształtem do Panamery Sport Turismo, ale także nieco podniesione zawieszenie. Premiera planowana była na 2021 rok, ale do tej pory nie wiedzieliśmy zbyt dużo o nowym modelu. Zdjęcia w kamuflażu niewiele mówiły. Teraz wszystko już wiemy, bo Taycan Cross Turismo został przyłapany pod kalifornijskim sklepem.

 

Przypadek, czy zaplanowana akcja marketingowa? Jak to możliwe, że tak pilnie strzeżonym modelem nagle, ot tak, ktoś pojechał na zakupy do supermarketu? Specjalnie czy nie, dzięki tej wycieczce świat zobaczył Taycana Cross Turismo w pełnej krasie.

Więcej miejsca

Z Taycanem Porsche postąpiło tak, jak z Panamerą. Przód jest identyczny, a zmiany zaczynają się od słupka B. Dach poprowadzono bardziej płasko, zwiększając przestrzeń bagażową. Tył samochodu to skrzyżowanie "zwykłego" Taycana i rodzinnej Panamery Sport Turismo.

Porsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross Turismo Porsche

Choć samo nadwozie nie jest rewolucją, nieco inaczej jest z podwoziem. Zawieszenie Taycana Cross Turismo oferuje bowiem większy prześwit od standardowej wersji. Na dach trafiły także niskie i aerodynamiczne relingi dachowe, a nadkola ubrano w plastikowe dokładki.

Wersje napędowe odmiany Cross Turismo będą pewnie porównywalne z gamą Taycana. Jednak tym modelem Porsche może namieszać w kilku segmentach. W końcu mówimy o uterenowionym kombi z napędem elektrycznym. Takiego samochodu nie ma na rynku.

 

Porsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross Turismo Porsche

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.