Realny zasięg elektryków. ADAC podaje zużycie 27 modeli. Najlepiej wypadło auto z Korei

Niemiecki automobilklub ADAC przygotował właśnie bardzo ciekawe zestawienie. Sprawdzono 27 samochodów pod kątem średniego zużycia energii. Pierwsze miejsce może zaskakiwać. A zgadniecie kto był ostatni?

ADAC testuje samochody elektryczne

W przypadku samochodów elektrycznych realne zużycie energii oraz zasieg na jednym ładowaniu często dość wyraźnie rozmijają się z deklarowanymi przez producenta. Niemiecki automobilklub przygotował zestawienie aż 27 modeli, w których sprawdził realne zużycie prądu na 100 km. Żeby test był jak najbardziej dokładny ADAC podaje, że wszystkie samochody były zasilane ładowarką o mocy 22 kW w temperaturze 23 stopni Celsjusza. Uwzględniono także straty podczas ładowania.

Który samochód okazał się najoszczędniejszy? Co ciekawe, nie było to wcale jedno z małych i stosunkowo lekkich miejskich aut, które z oczywistych względów zużywają mniej energii. W teście ADAC najlepiej wypadł Hyundai Ioniq. Warto też zwrócić uwagę na bardzo dobry wynik dwóch innych aut z Korei Południowej - Kii e-Soul oraz e-Niro. Na końcu zestawienia widzimy duże i szybkie SUV-y, co akurat nie dziwi. Wśród 27 przetestowanych modeli znalazło się jednak miejsce na niespodzianki.

Ile naprawdę przejadą samochody elektryki? Wyniki testu ADAC

Poniżej podajemy realne zużycie prądu oraz zasięg według testów przeprowadzonych przez ADAC. W nawiasie widzicie zużycie deklarowane przez producenta. Samochody uszeregowane są od najmniejszego do największego zapotrzebowania na energię.

Hyundai Ioniq Elektro Style - 16,3 kWh/100 km (13,8), 270 km

VW e-up! Style - 16,7 kWh/100 km (14,5), 220 km

Seat Mii Electric Plus - 17,3 kWh/100 km (14,9), 215 km

Mini Cooper SE - 17,6 kWh/100 km (14,8–16,8), 210 km

BMW i3 (120 Ah) - 17,9 kWh/100 km (15,3), 272 km

Kia e-Niro Spirit (64 kWh) - 18,1 kWh/100 km (15,9), 398 km

Smart Forfour EQ passion - 18,4 kWh/100 km (15,9), 100 km

Peugeot e-208 GT - 18,7 kWh/100 km (17,6), 260 km

Kia e-Soul (64 kWh) Spirit - 18,8 kWh/100 km (15,7), 390 km

Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh) - 19,0 kWh/100 km (17,7), 335 km

VW ID.3 Pro Performance 1st Max - 19,3 kWh/100 km (16,1), 335 km

Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend - 19,5 kWh/100 km (15,0), 379 km

Tesla Model 3 Standard Range Plus - 19,5 kWh/100 km (14,3), 305 km

Opel Ampera-e First Edition - 19,7 kWh/100 km (14,5),  km342

Peugeot e-2008 GT - 20,2 kWh/100 km (17,8), 280 km

Renault Zoe Intens (41 kWh) - 20,3 kWh/100 km (13,3), 243 km

DS 3 Crossback E-Tense So Chic - 20,5 kWh/100 km (18,3), 270 km

Tesla Model 3 Long Range AWD - 20,9 kWh/100 km (16,0), 429 km

Nissan Leaf Acenta (40 kWh) - 22,1 kWh/100 km (20,6), 201 km

Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) - 22,7 kWh/100 km (18,5), 300 km

Porsche Taycan 4S Performance Plus - 23,6 kWh/100 km (26,2), 400 km

Tesla Model X 100D - 24,0 kWh/100 km (20,8), 451 km

Audi e-tron Sportback 55 quattro - 24,4 kWh/100 km (23,7), 390 km

Audi e-tron 55 quattro - 25,8 kWh/100 km (23,0), 365 km

Jaguar i-Pace EV400 S AWD - 27,6 kWh/100 km (22,0), 366 km

Mercedes EQC 400 AMG Line - 27,6 kWh/100 km (22,6), 335 km

Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh) - 28,1 kWh/100 km (25,9), 167 km

Zobacz wideo Samochód Jasia Fasoli i symbol Zjednoczonego Królestwa - recenzja elektrycznego modelu Mini
Więcej o: