Realny zasięg elektryków. ADAC podaje zużycie 27 modeli. Najlepiej wypadło auto z Korei

Niemiecki automobilklub ADAC przygotował właśnie bardzo ciekawe zestawienie. Sprawdzono 27 samochodów pod kątem średniego zużycia energii. Pierwsze miejsce może zaskakiwać. A zgadniecie kto był ostatni?

ADAC testuje samochody elektryczne

W przypadku samochodów elektrycznych realne zużycie energii oraz zasieg na jednym ładowaniu często dość wyraźnie rozmijają się z deklarowanymi przez producenta. Niemiecki automobilklub przygotował zestawienie aż 27 modeli, w których sprawdził realne zużycie prądu na 100 km. Żeby test był jak najbardziej dokładny ADAC podaje, że wszystkie samochody były zasilane ładowarką o mocy 22 kW w temperaturze 23 stopni Celsjusza. Uwzględniono także straty podczas ładowania.

Który samochód okazał się najoszczędniejszy? Co ciekawe, nie było to wcale jedno z małych i stosunkowo lekkich miejskich aut, które z oczywistych względów zużywają mniej energii. W teście ADAC najlepiej wypadł Hyundai Ioniq. Warto też zwrócić uwagę na bardzo dobry wynik dwóch innych aut z Korei Południowej - Kii e-Soul oraz e-Niro. Na końcu zestawienia widzimy duże i szybkie SUV-y, co akurat nie dziwi. Wśród 27 przetestowanych modeli znalazło się jednak miejsce na niespodzianki.

Szukasz używanego auta z Niemiec? Raport ADAC 2020. Najmniej i najbardziej awaryjneSzukasz używanego auta z Niemiec? Raport ADAC 2020. Najmniej i najbardziej awaryjne

Ile naprawdę przejadą samochody elektryki? Wyniki testu ADAC

Poniżej podajemy realne zużycie prądu oraz zasięg według testów przeprowadzonych przez ADAC. W nawiasie widzicie zużycie deklarowane przez producenta. Samochody uszeregowane są od najmniejszego do największego zapotrzebowania na energię.

Hyundai Ioniq Elektro Style - 16,3 kWh/100 km (13,8), 270 km

VW e-up! Style - 16,7 kWh/100 km (14,5), 220 km

Seat Mii Electric Plus - 17,3 kWh/100 km (14,9), 215 km

Mini Cooper SE - 17,6 kWh/100 km (14,8–16,8), 210 km

BMW i3 (120 Ah) - 17,9 kWh/100 km (15,3), 272 km

Kia e-Niro Spirit (64 kWh) - 18,1 kWh/100 km (15,9), 398 km

Smart Forfour EQ passion - 18,4 kWh/100 km (15,9), 100 km

Peugeot e-208 GT - 18,7 kWh/100 km (17,6), 260 km

Kia e-Soul (64 kWh) Spirit - 18,8 kWh/100 km (15,7), 390 km

Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh) - 19,0 kWh/100 km (17,7), 335 km

VW ID.3 Pro Performance 1st Max - 19,3 kWh/100 km (16,1), 335 km

Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend - 19,5 kWh/100 km (15,0), 379 km

Tesla Model 3 Standard Range Plus - 19,5 kWh/100 km (14,3), 305 km

Opel Ampera-e First Edition - 19,7 kWh/100 km (14,5),  km342

Peugeot e-2008 GT - 20,2 kWh/100 km (17,8), 280 km

Renault Zoe Intens (41 kWh) - 20,3 kWh/100 km (13,3), 243 km

DS 3 Crossback E-Tense So Chic - 20,5 kWh/100 km (18,3), 270 km

Tesla Model 3 Long Range AWD - 20,9 kWh/100 km (16,0), 429 km

Nissan Leaf Acenta (40 kWh) - 22,1 kWh/100 km (20,6), 201 km

Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) - 22,7 kWh/100 km (18,5), 300 km

Porsche Taycan 4S Performance Plus - 23,6 kWh/100 km (26,2), 400 km

Tesla Model X 100D - 24,0 kWh/100 km (20,8), 451 km

Audi e-tron Sportback 55 quattro - 24,4 kWh/100 km (23,7), 390 km

Audi e-tron 55 quattro - 25,8 kWh/100 km (23,0), 365 km

Jaguar i-Pace EV400 S AWD - 27,6 kWh/100 km (22,0), 366 km

Mercedes EQC 400 AMG Line - 27,6 kWh/100 km (22,6), 335 km

Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh) - 28,1 kWh/100 km (25,9), 167 km

Zobacz wideo Samochód Jasia Fasoli i symbol Zjednoczonego Królestwa - recenzja elektrycznego modelu Mini