Nowy Fiat 500e w wersji 3+1. Małe drzwiczki robią furorę

Nowy Fiat 500 to jedna z najciekawszych elektrycznych premier ostatnich miesięcy. Właśnie zaprezentowano kolejną odmianę 500e. Z małymi drzwiczkami.

Nowy Fiat 500 zadebiutował w dwóch wersjach nadwoziowych: jako trzydrzwiowy hatchback oraz małe cabrio. Teraz oferta 500e powiększyła się o praktycznie niespotykaną wersję 3+1. Co kryje się pod tym oznaczeniem? To klasyczny hatchback, ale z dodatkowymi drzwiczkami (zdrobnienie jest tu jak najbardziej na miejscu) z prawej strony. Ich zadaniem jest ułatwienie zajęcia miejsca na tylnej kanapie pięćsetki. Dodanie dodatkowych drzwi wiązało się z usunięciem słupka B i wzmocnieniem nadwozia. Wzrosła oczywiście waga, ale, na szczęście, nieznacznie. Fiat 500e przytył 30 kg w porównaniu z klasycznym bratem.

Z pewnością można kwestionować sens takiej wersji. Drzwiczki jakoś specjalnie nie zwiększają praktyczności modelu, a tylna kanapa w pięćsetce i tak raczej wykorzystywana jest w sytuacjach awaryjnych. Trzeba jednak przyznać, że 500e 3+1 prezentuje się znakomicie, a ne pewno jeszcze oryginalniej niż zwykły hatchback i cabrio. To dla klientów tego modelu bardzo ważnie. Fiat 500 to jeden z tych samochodów, które kupuje się oczami. Pięćsetka po triumfalnym powrocie na rynek nigdy nie była ani najtańszym, ani najpraktyczniejszym autem segmentu A, a i tak sprzedaży mogli jej pozazdrościć wszyscy konkurenci. Nowa generacja, pod względem stylu i prezencji, odskakuje reszcie stawki jeszcze dalej.

Nowy Fiat 500e w wersji 3+1Nowy Fiat 500e w wersji 3+1 fot. Fiat

Nowy Fiat 500e, czyli co?

Nowy Fiat 500e to nowa generacja kultowej pięćsetki. W pełni elektryczna, oparta na nowej, przeznaczonej dla samochodów elektrycznych, platformie z nową stylistyką, znaczkiem "500" na masce i znacznie nowocześniejszym wnętrzem. Co ważne, auto nie będzie już produkowane w Polsce, a na drogi wyjedzie z włoskiej fabryki koncernu FCA. Fiat jest teraz dłuższy i szerszy o 6 cm, wyższy o 4 cm, a rozstaw osi zwiększono o 2 cm. Silnik elektryczny dostarcza 116 KM i rozpędza autko do 100 km/h w 9 s. Z kolei akumulator ma 42 kWh pojemności i pozwala przejechać na jednym ładowaniu 320 km, co zmierzono zgodnie z WLTP. W cyklu miejskim ma to być nawet 400 km. Zaprezentowano także bazową wersję z silnikiem o mocy 95 KM i akumulatorem o pojemności 23,8 kWh. Pierwsza setka to kwestia 9,5 s, a zasięg to 180 km zgodnie z WLTP.

Tak naprawdę, to nie nie możemy wam jeszcze podać zbyt wielu informacji o cenach Fiata 500e. W Polsce na razie dostępny jest w premierowej wersji La Prima, którą wyceniono na 154 900 zł. Pełny cennik, ze wszystkimi wersjami wyposażenia/mocy/nadwozia, powinniśmy poznać niebawem.

Zobacz wideo Fiat 500 - miejskie auto o retro wyglądzie [RECENZJA]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.