Honda usunęła ostatnie auto silnikiem wysokoprężnym z brytyjskiej oferty ze skutkiem natychmiastowym. Gdy klienci, którzy zamówili wersję SUV-a HR-V z turbodieslem odbiorą swoje samochody, ten model ostatecznie zniknie z rynku sprzedaży w Wielkiej Brytanii. To początek przyspieszenia elektryfikacji tej marki.
Jeszcze niedawno Honda twierdziła, że planuje zakończyć tę operację do końca 2025 roku. W rozmowie z dziennikarzem czasopisma Auto Express rzecznik prasowy japońskiego producenta przyznał, że termin został przesunięty na 2022 rok. To nie znaczy, że wszystkie samochody tej marki staną się do jego końca w pełni elektryczne.
Elektryfikacja oznacza rosnący udział tego źródła energii. W najbliższych latach japoński koncern chce ją realizować przy użyciu napędów hybrydowych. W tej chwili Honda ma swojej ofercie modele Jazz i CR-V z bezobsługowym napędem tego typu. W najbliższym czasie podobne rozwiązanie trafi do pozostałych modeli.
Doczeka się go również Civic kolejnej generacji, który jest już na horyzoncie. Jedenasta generacja popularnego samochody zadebiutuje wiosną 2021 roku. Nawet sportowa wersja Type-R będzie mieć hybrydowy napęd.
Ponadto firma wiąże duże nadzieje z pełnym uroku elektrycznym miejskim autem Honda e. Za jakiś czas na tej samej platformie powstanie nieduży SUV. Prawdopodobnie zastąpi na rynku Hondę HR-V, która od tej chwili będzie mieć wyłącznie benzynowe jednostki napędowe.
Niezależny japoński producent szykuje się do poważnej transformacji. Niedawno została ogłoszona decyzja o wycofaniu się z rywalizacji w Formule 1 po sezonie 2021. Mniej więcej w tym samym czasie mają znikać z oferty napędy wyłącznie spalinowe. Ma to sens, a mniejsi producenci mogą wprowadzić takie zmiany szybciej i dzięki temu powalczyć o lepszą pozycję rynkową.