Koenigsegg Regera ma kosmiczny hipernapęd. Ten samochód nie wciska w fotel, on zakrzywia czasoprzestrzeń [WIDEO]

Koenigegg Regera jest jednym z najdziwniejszych hipersamochodów. Jego spalinowy silnik jest wspomagany przez trzy elektryczne, za to brakuje w nim skrzyni biegów. Model wciąż jest w fazie prototypu, ale mimo to można go obejrzeć na filmie.

To możliwe dzięki holenderskiemu youtuberowi, który umieścił na swoim koncie AutoTopNL film z wyprawy do siedziby firmy Koenigsegg w Szwecji. Wprawdzie nie usiadł za kierownicą samochodu, ale został nagrodzony prezentacją możliwości samochodu na fotelu pasażera. Zwykle takie przejażdżki nie są ekscytujące, ale Regera to wyjątkowy samochód.

Łączna moc czterech silników to 1500 KM, ale najbardziej niesamowite jest jej płynne rozwijanie. Przyspieszenia samochodu nie przerywają zmiany biegów, ponieważ ich nie ma. Moment obrotowy jest przekazywany na tylne koła przez jednobiegową skrzynię ze specjalnym sprzęgłem elektrohydraulicznym.

Oprócz przeniesienia napędu nazwanego Koenigsegg Direct Drive o skuteczne rozpędzanie dba również opatentowane zawieszenie Triplex Suspension. Dzięki temu efekt jest z pewnością niesamowity. Youtuber wspólnie z kierowcą testowym zachwyca się wrażeniami z jazdy. Ponoć nie kojarzą się z żadnym, nawet najszybszym samochodem.

Przyspieszenie od 40 km/h do 300 km/h zajmuje 12 sekund, a wydaje się, że szwedzki pojazd robi to jeszcze szybciej. Rozpędzaniu towarzyszy uczucie, które uczestnicy testu porównali do włączania się hipernapędu w statku kosmicznym z filmu science-fiction. Zwłaszcza gdy przy prędkości 240 km/h przestaje automatyczne ślizgać się specjalne sprzęgło. Wtedy samochód nie wciska w fotel, on zakrzywia czasoprzestrzeń.

 

Koenigsegg Regera jest rekordzistą świata w przyspieszeniu 0-400-0 km/h

Oryginalne rozwiązanie napędu pomogło Regerze ustanowić w 2019 roku rekord świata w przyspieszeniu ze startu zatrzymanego do 400 km/h i zahamowaniu z powrotem do zera (0-400-0 km/h). Szwedzkim hipersamochodem udało się to wykonać w 31,49 sekundy. Taki wynik musi zrobić wrażenie na każdym pasażerze i każdym kierowcy.

Testy przyspieszenia na torze testowym Koenigsegga są na filmie przeplatane slalomem. Najpierw przy prędkości 150 km/h, potem przy ponad 220 km/h. W ten sposób kierowca testowy chciał zaprezentować stabilność samochodu.

Oprócz wrażeń z jazdy możemy podziwiać szczegóły konstrukcji hiperauta, aczkolwiek nie wszystkie. Podobno w wielu miejscach wciąż wiszą luźno przewody elektryczne. Egzemplarz Regery na wideo to wciąż tylko zaawansowany prototyp.

Dopiero kiedy rozwój samochodu się zakończy, cierpliwie czekający klienci otrzymają swoje egzemplarze. Długi czas oczekiwania ani cena przekraczająca 1,6 miliona euro nie przeszkodziły w sprzedaniu wszystkich 80 egzemplarzy Koenigsegga Regery w ciemno i na pniu. Od niedawna hipersamochody szwedzkiego producenta można kupić również i w Polsce. Pierwszy salon marki Koenigsegg otworzył się we wrześniu 2020 roku w Katowicach.

Koenigsegg RegeraKoenigsegg Regera fot. Koenigsegg