Hybrydowe VW Golfy 8 już w Polsce. Znamy ceny Golfa eHybrid oraz GTE

Volkswagen konsekwentnie rozbudowuje ofertę nowego VW Golfa. Do Polski właśnie przyjechały dwie hybrydy ładowane z gniazdka - słabsza eHybrid oraz usportowiona GTE.

Volkswagen Golf eHybrid od 144 090 zł

Słabszą propozycją jest Volkswagen Golf eHybrid. Choć w tym przypadku słowo "słabsza" nie do końca pasuje, bo mówimy o samochodzie, który oferuje kierowcy w sumie 204 KM, a to jak na kompakt bardzo dobry wynik. W tej odmianie na pierwszym planie stoją jednak nie osiągi, a oszczędność i zasięg w trybie EV. Producent deklaruje, że na samym prądzie Golf eHybrid przejedzie nawet 80 km. Bardzo dużo, biorąc pod uwagę, że przyzwyczailiśmy się, że w pluginach to zwykle około 50 km.

VW Golfa eHybrid wyceniono na 144 090 zł. W standardzie zaoferuje choćby pełne oświetlenie LED, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania, aktywny tempomat, system Front Assist, cyfrowe wskaźniki, multimedia z nawigacją satelitarną, tapicerkę z Alcantary czy 16-calowe felgi aluminiowe.

Zobacz wideo

Volkswagen Golf GTE od 169 890 zł

Układ hybrydowy bardziej sportowej propozycji składa się z silnika 1.4 TSI o mocy 150 KM, silnika elektrycznego o mocy 115 KM, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 180 kW (245 KM), a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. VW Golf GTE m teraz dwukrotnie większy akumulator (13 kWh) i w trybie elektrycznym ma przejechać do 60 km i rozpędzić się do 130 km/h. Kosztuje 169 890 zł.

Na wyposażeniu znajdziemy m.in.: reflektory LED Plus, kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, proaktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości, sportowe zawieszenie, sportowe fotele z przodu, cyfrowy zestaw wskaźników, system nawigacji satelitarnej Discover Media, 17-calowe obręcze kół Richmond.

A ile kosztuje bazowy VW Golf 8?

W ofercie nowego Golfa znajdziemy także bardziej przystępne propozycje - na liście silników wciąż znajdziemy jednostki TSI i TDI. Najtańszą propozycją jest trzycylindrowy motor 1.0 TSI, który dostępny jest w wersji 90- i 110-konnej. Kosztują odpowiednio 75 490 i 78 890 zł.

Co ważne, VW kusi teraz sporym rabatem, który wynosi 6 000 zł - najtańsze Golfy ósmej generacji będą więc kosztować odpowiednio 69 490 i 72 890 zł. Co oferuje Golf już w podstawowej wersji wyposażenia, która teraz nazywa się po prostu "Golf"? M.in.:

  • diodowe reflektory i diodowe tylne lampy,
  • system Keyless Start,
  • cyfrowy zestaw wskaźników,
  • wielofunkcyjna kierownica,
  • dzielone oparcie tylnej kanapy,
  • dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu,
  • monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz funkcją prewencyjnej ochrony pieszych,
  • a także system komunikacji między pojazdami Car2X.
Więcej o:
Copyright © Agora SA