Pomysł jest genialny w swojej prostocie. Wycieraczka przesuwa się poziomo po szynie umieszczonej u dołu przedniej szyby. Firma wykorzystała zjawisko poduszki magnetycznej, które służy do rozpędzania superszybkich kolei, od angielskich słów "magnetic levitation" zwanych maglev.
Takie rozwiązanie ma dwie zalety. Po pierwsze, wycieraczka poruszająca się w ten sposób ma minimalne opory mechaniczne, dzięki czemu zużywa znacznie mniej prądu, co jest szczególnie istotne w przypadku samochodów elektrycznych.
Po drugie, umożliwia oczyszczenie całej powierzchni szyby i to przy użyciu pojedynczej wycieraczki, pod warunkiem, że okno ma prostokątny kształ a powierzchnia jest płaska. Tak się składa, że szyby zaprojektowane w ten sposób mają dwa samochody Tesli: ciągnik siodłowy Semi i pikap Cybertruck. Prawdopodobnie w obu pojazdach zostanie wykorzystany nowy patent.
W ciężarówce Semi zadebiutowała słynna pancerna szyba Elona, która później trafiła również do Cybertrucka. W trakcie prezentacji oryginalnego pikapa chwilowo okryła miliardera niesławą - pękła po uderzeniu stalową kulką - ale tak naprawdę spełniła swoje zadanie: zatrzymała obiekt, który nie zdołał przebić się przez szklaną powierzchnię.
Szyby w obu wymienionych pojazdach Tesli również są bardzo innowacyjne i będą pasowały do elektromagnetycznych wycieraczek. Wykonano je z tak zwanego przezroczystego aluminium, czyli mineralnego glinianu magnezu.
Tworzy się go w procesie prasowania izostatycznego tlenoazotku glinu. Brzmi skomplikowanie i takie jest w istocie. Technologia wymaga bardzo wysokich temperatur i dużego ciśnienia. Efekt to tak naprawdę to przejrzysta ceramika, a nie aluminium, ale mniejsza z tym.
Technologia opracowana przez naukowców pozwala na skonstruowanie bardzo wytrzymałych przezroczystych elementów, dzięki czemu ciężarówka Tesla Semi nie będzie narażona na przestoje z powodu częstych wymian przednich szyb. Rozwiązanie spodobało się Muskowi tak bardzo, że wykorzystał je również w Cybertrucku.
Bez niego niemożliwe byłoby zaprojektowanie auta z całkowicie płaskimi powierzchniami. Dzięki stali walcowanej na zimno i "przezroczystemu aluminium" Tesla Cybertruck będzie prawdopodobnie najbardziej wytrzymałym na zniszczenie seryjnie produkowanym autem na świecie. Z magnetyczną wycieraczką.