Nowa modułowa architektura nazwana MEB i zaprojektowana specjalnie dla aut na prąd zadebiutowała w modelu Volkswagen ID.3. Teraz pora na trochę większe i bardziej modne crossovery. Skoda Enyaq iV i Volkswagen ID.4 będą miały niecałe 4,7 metra długości, ale dzięki nowoczesnej konstrukcji mają zaoferować zaskakująco przestronne wnętrza.
Również wersje napędowe i akumulatory trakcyjne prawdopodobnie będą miały takie same parametry, chociaż niewykluczone, że najlepsza wersja w modelu Skody pojawi się później. Tak samo jak Volkswagen ID.4 zostanie wyposażona w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy przekraczającej 300 KM, które zapewnią napęd na obie osie. Taka konfiguracja podobno umożliwi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie niewiele przekraczającym 6 sekund.
Maksymalny zasięg odmiany z najbardziej pojemnymi akumulatorami i jednym silnikiem (o mocy 204 KM napędzającym tylną oś) to 500 km. Dwusilnikowa wersja przejedzie niewiele krótszy dystans - 445-460 km. Pozostałe dane techniczne, które znamy to: szerokość (1,9 m), wysokość (1,6 m) i rozstaw osi (276,5 cm). Bagażnik jednego i drugiego crossovera ma mieć pojemność niemal 600 l.
Jeśli wierzyć ujawnionym grafikom oba samochody będą prezentować się atrakcyjnie. Volkswagen ma bardziej obłe, płynące kształty, a Skoda agresywne, kanciaste linie. Wnętrza będą wyposażone podobnie do kabiny Volkswagena ID.3. Znajdziemy w nich dużo ekranów, tworzyw sztucznych oraz... przestrzeni.
Skoda Enyaq iV i Volkswagen ID.4 to właściwie bliźniacze samochody. O wyborze zadecyduje sympatia do marki albo lepiej skalkulowane ceny jednego z producentów. Oba modele pokazują pod jakim znakiem będzie stała najbliższa przyszłość europejskiej motoryzacji: elektrycznych crossoverów. Który model jest waszym faworytem? Skoda Enyaq iV, czy Volkswagen ID.4?