Hyundai Kona Electric z nową ceną. Pierwszy SUV, który łapie się na rządowe dopłaty

Lista samochodów, które mogą zostać objęte rządowym programem dopłat "Zielony Samochód" nie jest zbyt imponująca, ale zaczyna się wydłużać. Właśnie możemy do niej dopisać pierwszego SUV-a. Wiemy, ile kosztuje bazowy Hyundai Kona Electric.

Hyundai Kona Electric z nową ceną

Maksymalna cena samochodu elektrycznego, która pozwala na uzyskanie rządowej dopłaty w programie "Zielony Samochód" to 125 tysięcy złotych. W ten limit do tej pory łapały się przede wszystkim najmniejsze elektryki oraz hatchbacki segmentu B. Hyundai podał właśnie ceny bazowej wersji modelu Kona Electric, która sprawia, że stylowy crossover będzie mógł zostać objęty opłatami. To pierwszy samochód tego typu, którego cena nie przekracza rządowego limitu. Hyundaia Kona Electric w wersji Style będzie kosztował w Polsce od od 124 502 zł do 124 939 zł. Klienci mogą uzyskać rządową dopłatę w wysokości 15 proc. ceny zakupu. Kona Electric będzie ich więc kosztować 105 826,70 zł gdy wybiorą kolor Galactic Gray lub 106 198,15 zł w przypadku wyboru innych kolorów.

Osiągi i zasięg bazowego Hyundaia Kona Electric

Do polskich salonów przyjedzie na razie 70 takich Hyundaiów. Każdy napędzany jest przez 136-konny silnik elektryczny (395 Nm), który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy oraz 155 km/h prędkości maksymalnej. Deklarowany średni zasięg, zmierzony oczywiście zgodnie z WLTP, to 289 km. Czas ładowania baterii od 0 do 80 proc. na stacji szybkiego ładowania prądem stałym (gniazdo CCS Combo) o mocy 50 kW wynosi 57 minut. Ładowanie do pełna z gniazdka domowego 230V wynosi 19 godzin. Natomiast korzystając z ładowarki pokładowej (gniazdo Type 2) o mocy 7,2 kW można skrócić czas ładowania do 6 godzin i 10 minut.

Hyundai Kona ElectricHyundai Kona Electric fot. Hyundai

Bazowy Hyundai Kona Electric - wyposażenie standardowe

Co kosztujący niecałe 125 000 złotych Hyundai Kona Electric ma w standardzie? Wbrew pozorom nie jest to "goła" odmiana modelu. Wybraliśmy najciekawsze elementy wyposażenia:

  • System mocowania foteli dziecięcych Isofix w tylnych fotelach
  • System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
  • System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
  • Kluczyk zbliżeniowy i przycisk Start / Stop
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Kamera cofania
  • Czujniki cofania z tyłu
  • Skórzana kierownica
  • Tempomat z ogranicznikiem
  • Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego
  • Konsola centralna z podłokietnikiem, uchwytem na napoje i schowkami
  • Cyfrowe zegary z 7” kolorowym wyświetlaczem
  • Radio z 7” kolorowym ekranem dotykowym
  • System audio z 6 głośnikami (w tym wysokotonowe)
  • Łączność ze smartfonami za pomocą Android Auto i Apple Car Play
  • System Bluetooth
  • Gniazda USB i 12V w centralnej konsoli
  • Felgi aluminiowe 17”
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • System podgrzewania akumulatorów
  • Gniazdo CCS Combo do szybkiego ładowania z mocą do 50kW
  • Ładowarka pokładowa trójfazowa o mocy 7,2 kW
  • Kabel do ładowania z gniazdka domowego
  • Łopatki do regulacji poziomu rekuperacji
  • Wybór trybów jazdy – Sport, Comfort, Eco oraz Eco+

Hyundai Kona Electric - konkurenci.

Wcześniej Hyundai Kona Electric w wersji Style kosztował 154 400 zł. Trochę tańszy był od niego jego główny, i tak naprawdę jedyny, konkurent - Peugeota e-2008 w wersji Active wyceniono na 149 700 zł. Elektryczny Peugeot ma silnik o identycznej mocy (136 KM). Elektrycznego SUV-a o podobnych osiągach ma jeszcze Kia - model e-Niro korzysta z tych samych rozwiązań, co Kona, ale nie doczekał się promocji. Kosztuje teraz 146 900 zł. Nowa cena, 124 502 zł, i możliwość załapania się na dopłaty mogą sprawić, że Kona Electric odskoczy od konkurentów. Czekamy na ich ruch. Na rynku robi się coraz ciekawiej.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.