Nowe Suzuki Swift Hybrid - czas na facelifting. Znamy już polskie ceny

Suzuki Swift doczekało się faceliftingu. Miejski model odświeżono, wyposażono w nowe opcje i systemy bezpieczeństwa, a pod maską pracuje oszczędny silnik wspomagany układem mild hybrid. Cennik otwiera 52 900 zł.

Ile kosztuje nowe Suzuki Swift Hybrid w Polsce?

Suzuki nie zamierzało czekać z ujawnieniem cennika i ceny nowego Suzuki Swift poznaliśmy od razu podczas prezentacji odświeżonego modelu. Swift Hybrid będzie dostępny tylko z jedną jednostką napędową 1.2 DualJet 12V SHVS (zaraz rozszyfrujemy, co kryje się pod tą nazwą), ale kierowca dostanie do wyboru dwie skrzynie biegów. Z pięciobiegową ręczną nowy Swift został wyceniony na 52 900 zł za odmianę Premium. Dwie lepiej wyposażone propozycje to Premium Plus (58 900 zł) oraz Elegance (62 900 zł). Dostępna będzie jeszcze przekładnia CVT - 57 900 zł za Swifta Premium i 63 900 zł za Premium Plus.

Już w bazowej wersji Premium są LED-owe reflektory, trójramienna, multimedialna, wykończona skórą kierownica, klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz z Bluetooth i MP3, adaptacyjny tempomat, ogranicznik prędkości, system wspomagania hamowania awaryjnego z detektorem radarowym czy wspomaganie ruszania na wzniesieniu.

Suzuki Swift Hybrid 2020
Suzuki Swift Hybrid 2020 fot. Suzuki

Miękka hybryda w standardzie

Swift Hybrid jest napędzany nowym silnikiem benzynowym 1.2 DualJet (K12D) połączonym z układem mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o większej pojemności (wzrost z 3 Ah do 10 Ah). Jak działa system? Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas postoju silnika jest automatycznie wyłączany i natychmiastowo uruchamiany po wciśnięciu sprzęgła.

Kierowca ma w nowym Swifcie do dyspozycji 83 KM mocy (przy 6000 obr./min) oraz 107 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 2800 obr./min). Z ręczną skrzynią Swift Hybrid rozpędza się do 100 km/h w 13,1 s, a z CVT - w 12,2 s. Prędkość maksymalna to odpowiednio 180 i 175 km/h. Z kolei średnie zużycie paliwa, zmierzone zgodnie z WLTP, to 4,9-5,0 l/100 km (5MT) i 5,4 l/100 km (CVT).

Suzuki Swift Hybrid
Suzuki Swift Hybrid fot. Suzuki

Swift dostał kilka nowych systemów

Producent chwali się, że do wielu dostępnych dotychczas systemów bezpieczeństwa, takich jak Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym), ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i asystent świateł drogowych, nowy Swift dostał:

  • System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition)
  • Monitor martwego pola (Blind Spot Monitor)
  • Ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert)
  • Alarm przekroczenia linii pasa ruchu (Lane Departure Prevention)
Suzuki Swift Hybrid
Suzuki Swift Hybrid fot. Suzuki

Suzuki Swift Hybrid 2020. Co jeszcze nowego?

Nie spodziewajcie się rewolucji, bo "nowy" w przypadku Swifta 2020 oznacza oczywiście facelifting. Wygląd Swifta został odświeżony dzięki nowej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy o kropkowanej strukturze z poziomym, chromowanym akcentem i nowym wzorze polerowanych felg aluminiowych. Lifting to zawsze okazja do zaktualizowania listy dostępnych kolorów nadwozia. Dwa zupełnie nowe to Orange Pearl Metallic z czarnym dachem i Rush Yellow Metallic ze srebrnym dachem. Dobrze znane wnętrze odświeżono elementami dekoracyjnymi w kolorze srebrnym.

Suzuki Swift Hybrid 2020
Suzuki Swift Hybrid 2020 fot. Suzuki
Zobacz wideo Suzuki SX4 S-Cross - model dopasowany pod gusta Europejczyków
Więcej o: