Elektryczny Volkswagen ID.3 od jutra w sprzedaży. Nie będzie miał niektórych funkcji

W Europie zamówienia będzie można zacząć składać 17 czerwca, nie wiadomo czy również w Polsce. Volkswagenowi nie udało się rozwiązać problemów z elektroniką, ale mimo to rozpoczyna sprzedaż swego elektrycznego modelu ID.3.

Pierwsze egzemplarze klienci odbiorą we wrześniu 2020 r.

Zaufanie najbardziej niecierpliwych nabywców firma chce wynagrodzić członkostwem w 1st Movers Club. Od 17 września 2020 r. przez kolejny miesiąc będzie można składać zamówienia na wersję 1st Edition Volkswagena ID.3. Swoje samochody odbiorą najwcześniej we wrześniu i nie będą wyposażone w dwie elektroniczne funkcje, ponieważ koncern wciąż nie uporał się z problemami gnębiącymi ID.3.

Mają zostać rozwiązane do końca 2020 r. Chodzi o aplikację App Connect i funkcję wyświetlacza przeziernego na szybie pokazujące minimalną bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu.

Aplikacja miała pozwalać na zdalne obsługiwanie różnych funkcji VW ID.3 za pośrednictwem smartfonu. Wyświetlacz HUD miał dzięki wykorzystaniu tzw. rozszerzonej rzeczywistości poprawić bezpieczeństwo jazdy, w czasie rzeczywistym wyświetlając poziomą linię za jadącym z przodu samochodem.

Po przekroczeniu bezpiecznego dystansu, jej kolor z zielonego zmienia się na czerwony. Taka funkcja bardzo przydałaby się polskim kierowcom. Ani jedno, ani drugie nie będzie działać, kiedy pierwsi klienci odbiorą swoje samochody we wrześniu 2020 r. Volkswagen obiecuje, że zakończy prace nad tymi funkcjonalnościami przed 2021 r.

 

Cena Volkswagena ID.3 1st Editon w Niemczech nie przekroczy 40 tys. euro

Klienci, którzy darzą firmę mniejszym zaufaniem mogą przesunąć odbiór samochodów do ostatniego kwartału 2020 r. W nagrodę najwcześniejszym użytkownikom Volkswagen oferuje członkostwo w klubie 1st Movers.

W Niemczech oznacza to anulowanie trzech pierwszych rat leasingu oraz możliwości uczestniczenia w dalszym rozwoju samochodu i wsparcie za pośrednictwem specjalnej infolinii. Do 17 lipca klienci będą mogli wybrać, kiedy chcą odebrać swój samochód. Po tej dacie rozpocznie się zbieranie normalnych zamówień na pozostałe wersje.

Volkswagen ID.3 1st Edition nie będzie najtańszą, ani podstawową odmianą tego modelu. Ma akumulatory o większej pojemności 58 kWh pozwalające na przejechanie 440 km oraz mocniejszy 204-konny silnik elektryczny. W Niemczech taki model ma kosztować poniżej 40 tys. euro, czyli niecałe 180 tys. zł.

Nie wiadomo ile będzie kosztował Volkswagen ID.3 w Polsce. Być może dowiemy się tego już jutro - 17 czerwca. Wcześniej firma obiecywała, że cena najtańszej podstawowej odmiany ID.3 nie przekroczy na naszym rynku 130 tys. zł.

Volkswagen ID.3Volkswagen ID.3 fot. Volkswagen

Więcej o:
Copyright © Agora SA