W Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku Toyota Highlander uplasowała się na wysokim, piętnastym miejscu w zestawieniu najlepiej sprzedających się samochodów. Amerykanie zarejestrowali dokładnie 239 438 sztuk japońskiego SUV-a. Wynik o tyle dobry, że wyżej od Toyoty uplasował się tylko Jeep Grand Cherokee (13.). Reszta SUV-ów, które znalazły się wyżej na liście, to już propozycje mniejsze: Ford Escape (odpowiednik Kugi), Chevrolet Equinox, Nissan Rogue (X-Trail), Honda CR-V i Toyota RAV4.
W Polsce zbudowaną na platformie GA-K Toyotę Highlander spokojnie można nazwać dużym SUV-em. Mierzy 4950 mm długości, przewiezie siedem osób, a bagażnik pomieści 658 l. Po złożeniu siedzeń przestrzeń bagażowa to aż 1909 l. W Europie tak duże SUV-y kojarzymy raczej z klasą premium, ale bezpośredni konkurenci Toyoty także posiadają takie auta. Niecałe 4,9 m długości mają np. VW Touareg oraz Ford Edge. O podobnego klienta walczy także duet Hyundai Santa Fe (4,77 m) i Kia Sorento (4,81 m).
Toyota Highlander Hybrid do sprzedaży wejdzie na początku 2021 roku.
Pod plakietką "Hybrid" kryje się napęd hybrydowy 4. generacji. To napędzający przednią oś układ 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w oszczędnym cyklu Atkinsona, oraz dwóch silników-generatorów. Współpracuje z nimi elektryczny silnik przy tylnej osi, tworząc inteligentny napęd AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent). Całkowita moc napędu to 244 KM, a SUV przeciągnie przyczepę o masie do dwóch ton. Producent deklaruje, że Highlander zużywa średnio 6,6 l benzyny na 100 km i emituje 146 g co2 na km. Podajemy dane zmierzone zgodnie z WLTP.
Polski cennik Toyoty Highlander na razie pozostaje tajemnicą. Możemy być jednak pewni, że tanio nie będzie. Z dwóch powodów. Po pierwsze, Highlander od razu dostępny jest z napędem AWD i hybrydą. Po drugie, ma być już bogato wyposażony w bazowej wersji. W pierwszej informacji prasowej czytamy m.in. o 20-calowych felgach, 12,3-calowym ekranie dotykowym na konsoli centralnej, służącym do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji satelitarnej, wyświetlaczu HUD na przedniej szybie, Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodowej ładowarce telefonu, wentylowanych fotelach oraz wirtualnym lusterku wstecznym o poszerzonym polu widzenia.
Nie mogło także zabraknąć długiej listy systemów bezpieczeństwa. Pakiet zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów oraz zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (PCS), pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją uwzględniania znaków drogowych (IACC), system rozpoznawania znaków drogowych (RSA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).