Toyota Highlander Hybrid to bestseller w USA. Teraz przyjeżdża także do Polski

Toyota Highlander to 5-metrowy SUV, który do tej pory nie był sprzedawany w naszym rejonie świata. Jest za to bardzo lubiany przez Amerykanów. Czy w Europie również wykroi dla siebie spory kawałek tortu o nazwie "duży SUV"?

W Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku Toyota Highlander uplasowała się na wysokim, piętnastym miejscu w zestawieniu najlepiej sprzedających się samochodów. Amerykanie zarejestrowali dokładnie 239 438 sztuk japońskiego SUV-a. Wynik o tyle dobry, że wyżej od Toyoty uplasował się tylko Jeep Grand Cherokee (13.). Reszta SUV-ów, które znalazły się wyżej na liście, to już propozycje mniejsze: Ford Escape (odpowiednik Kugi), Chevrolet Equinox, Nissan Rogue (X-Trail), Honda CR-V i Toyota RAV4.

W Polsce zbudowaną na platformie GA-K Toyotę Highlander spokojnie można nazwać dużym SUV-em. Mierzy 4950 mm długości, przewiezie siedem osób, a bagażnik pomieści 658 l. Po złożeniu siedzeń przestrzeń bagażowa to aż 1909 l. W Europie tak duże SUV-y kojarzymy raczej z klasą premium, ale bezpośredni konkurenci Toyoty także posiadają takie auta. Niecałe 4,9 m długości mają np. VW Touareg oraz Ford Edge. O podobnego klienta walczy także duet Hyundai Santa Fe (4,77 m) i Kia Sorento (4,81 m).

Toyota Highlander Hybrid do sprzedaży wejdzie na początku 2021 roku.

Toyota Highlander HybridToyota Highlander Hybrid fot. Toyota

Pod plakietką "Hybrid" kryje się napęd hybrydowy 4. generacji. To napędzający przednią oś układ 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w oszczędnym cyklu Atkinsona, oraz dwóch silników-generatorów. Współpracuje z nimi elektryczny silnik przy tylnej osi, tworząc inteligentny napęd AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent). Całkowita moc napędu to 244 KM, a SUV przeciągnie przyczepę o masie do dwóch ton. Producent deklaruje, że Highlander zużywa średnio 6,6 l benzyny na 100 km i emituje 146 g co2 na km. Podajemy dane zmierzone zgodnie z WLTP.

Polski cennik Toyoty Highlander na razie pozostaje tajemnicą. Możemy być jednak pewni, że tanio nie będzie. Z dwóch powodów. Po pierwsze, Highlander od razu dostępny jest z napędem AWD i hybrydą. Po drugie, ma być już bogato wyposażony w bazowej wersji. W pierwszej informacji prasowej czytamy m.in. o 20-calowych felgach, 12,3-calowym ekranie dotykowym na konsoli centralnej, służącym do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji satelitarnej, wyświetlaczu HUD na przedniej szybie, Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodowej ładowarce telefonu, wentylowanych fotelach oraz wirtualnym lusterku wstecznym o poszerzonym polu widzenia.

Toyota Highlander HybridToyota Highlander Hybrid fot. Toyota

Nie mogło także zabraknąć długiej listy systemów bezpieczeństwa. Pakiet zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów oraz zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (PCS), pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją uwzględniania znaków drogowych (IACC), system rozpoznawania znaków drogowych (RSA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).

Zobacz wideo Niższa akcyza na samochody hybrydowe. Ile za nie zapłacimy?