BYD wchodzi do Europy. Chińczycy zaczną ekspansję od elektrycznego SUV-a

Chińską markę wielu Polaków może kojarzyć, bo w kilku naszych miastach pojawiły się elektryczne autobusy tego producenta. Teraz BYD planuje wejść do Europy także z samochodami osobowymi.

BYD Auto to największy producent samochodów elektrycznych w Chinach i drugi na świecie. Więcej sprzedaje rocznie tylko Tesla Motors. BYD specjalizuje się nie tylko w samochodach osobowych, ale także użytkowych oraz autobusach. I to te ostatnie znamy z ulic polskich miast. Jednak już niedługo w Europie pojawią się także osobówki marki. Planowana ekspansja rozpocznie się od rynku norweskiego, gdzie BYD chce zaistnieć jeszcze w tym roku. Norwegię wybrano, ponieważ to "najbardziej przyjazny elektrykom kraj w Europie". Z czasem chiński producent będzie się pojawiał na kolejnych rynkach. Polska raczej nie znajdzie się na początku listy. U nas wciąż samochody elektryczne nie cieszą się dużą popularnością.

Zobacz wideo Volkswagen e-up - najmniejszy samochód elektryczny marki

Premierowym modelem Chińczyków będzie BYD Tang EV600. To elektryczny SUV z akumulatorem o pojemności 82,8 kWh. Na oficjalny pomiar zgodny z europejskimi normami wciąż czekamy, ale na rynku chińskim jego zasięg opisywany jest jako 520 km, ale zmierzono to zgodnie z mniej rygorystyczną normą NEDC. Do wyboru powinny być dwie wersje: z napędem na przód i jednym silnikiem elektrycznym o mocy 245 KM lub z napędem AWD i dwoma e-motorami. W Państwie środka model Tang sprzedawany jest jeszcze z silnikiem benzynowym oraz jako hybryda plug-in, ale na Stary Kontynent takie wersje nie dotrą. Przynajmniej nie teraz.

Oprócz modelu Tang EV600 BYD zamierza rozpocząć sprzedaż także samochodów użytkowych. Na ceny i szczegóły europejskiej oferty producenta jeszcze czekamy.

BYDBYD BYD

BYDBYD BYD

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.