Peugeot e-2008 już w Polsce. Cennik otwiera 145 200 zł
Peugeot e-2008 to, zgodnie z nazwą, elektryczna wersja nowego 2008. Napędza go silnik o mocy 136 KM, a akumulator o pojemności 50 kWh, co pozwala na przejechanie 310 km wg normy WLTP. Bagażnik w elektrycznej odmianie jest tak samo pojemny. Zgodnie z normą VDA pomieści 405 l zakupów (+29 l w schowku pod podłogą).
Peugeot e-2008 - ceny w Polsce
Cennik Peugeota e-2008 otwiera 145 200 zł. To cena wersji Active, w której na wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, pakiet Safety Plus, 4 gniazda USB, system Peugeot Connect SOS & Assistance, kabel do ładowania Typu 2 z ładowarką pokładową (OBC) 7 kW, elektryczny hamulec postojowy, czujniki parkowania z tyły, tempomat z ogranicznikiem prędkości, kierownicę obszytą skórą oraz elektrycznie składane i podgrzewane lusterka. W polskim cenniku znajdziemy jeszcze lepiej wyposażone odmiany Allure (od 151 200 zł), GT Line (157 200 zł) oraz GT 167 700 zł.
Peugeot e-2008 - konkurenci
W tym miejscu zwykle porównujemy ceny opisywanego modelu z najbliższymi konkurentami, ale tych dla e-2008 bardzo trudno znaleźć. Odwieczny konkurent, Renault Captur, nie doczekał się jeszcze wersji elektrycznej, a Renault dopiero przymierza się do takiego modelu. Również grupa VAG nie posiada jeszcze e-crossovera w segmencie B, próżno też szukać takiego auta u Japończyków.
Z kim więc kosztujący 145 200 zł Peugeot e-2008 zmierzy się na rynku? Hyundai Kona EV, który ma silnik o tej samej mocy i wyceniono go na 155 900 zł, ale aktualnie znajduje się w promocji (152 900 zł). Południowokoreański trop prowadzi nas także do Kii Niro z tym samym elektrycznym motorem, co Kona kosztuje wyjściowo 146 990 zł.
Ile kosztuje zwykły Peugeot 2008?
- Wyjściowo 79 900 zł z benzyną PureTech 100 i ręczną skrzynią lub 88 400 zł, jeżeli zdecydujemy się na diesla BlueHDi 100. W obydwu przypadkach mówimy o bazowej wersji Active.
- Mocniejszy, 130-konny silnik wysokoprężny startuje od 109 900 zł (Allure).
- Najdroższa propozycja spalinowa również jest wyraźnie tańsza od e-2008. 155-konny benzynowy silnik 1.2 PureTech kosztuje 126 200 zł, ale jest dostępny tylko w topowej, najlepiej wyposażonej wersji GT.
Peugeot 2008 fot. Łukasz Kifer
-
Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Fragment trasy S19 pod wschodnią granicą już w planach. Prace ruszą w 2022 roku
-
Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo
- Ile kosztuje samochód elektryczny? Zebraliśmy wszystkie modele dostępne w Polsce - przegląd rynku
- DS 9 kosztuje w Polsce 205 900 zł. Sprawdzamy, jak wypada na tle konkurentów
- Joe Biden wymieni całą rządową flotę na elektryki. To 650 tys. samochodów! Jest ważny warunek
- Peugeot e-Partner oficjalnie. Dostawczak na prąd w dwóch wersjach
- Parkowanie na zaśnieżonym trawniku. Kara to nawet 1000 zł, ale czy zawsze dostaniemy mandat?
Forum
- Komu DS9? (18)
- Bat na daltonistów (23)
- OT - co zrobią Republikanie...? (19)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (147)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (47)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)