Peugeot e-2008 już w Polsce. Cennik otwiera 145 200 zł

Do sprzedaży w Polsce wchodzi w Polsce nowy Peugeot 2008 z literą "e" w nazwie. Ile trzeba zapłacić za elektrycznego crossovera z Francji? Ceny e-2008 startują od 145 200 zł.

Peugeot e-2008 to, zgodnie z nazwą, elektryczna wersja nowego 2008. Napędza go silnik o mocy 136 KM, a akumulator o pojemności 50 kWh, co pozwala na przejechanie 310 km wg normy WLTP. Bagażnik w elektrycznej odmianie jest tak samo pojemny. Zgodnie z normą VDA pomieści 405 l zakupów (+29 l w schowku pod podłogą).

Peugeot e-2008 - ceny w Polsce

Cennik Peugeota e-2008 otwiera 145 200 zł. To cena wersji Active, w której na wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, pakiet Safety Plus, 4 gniazda USB, system Peugeot Connect SOS & Assistance, kabel do ładowania Typu 2 z ładowarką pokładową (OBC) 7 kW, elektryczny hamulec postojowy, czujniki parkowania z tyły, tempomat z ogranicznikiem prędkości, kierownicę obszytą skórą oraz elektrycznie składane i podgrzewane lusterka. W polskim cenniku znajdziemy jeszcze lepiej wyposażone odmiany Allure (od 151 200 zł), GT Line (157 200 zł) oraz GT 167 700 zł.

Zobacz wideo Peugeot 2008 w naszym teście. Wersja benzynowa

Peugeot e-2008 - konkurenci

W tym miejscu zwykle porównujemy ceny opisywanego modelu z najbliższymi konkurentami, ale tych dla e-2008 bardzo trudno znaleźć. Odwieczny konkurent, Renault Captur, nie doczekał się jeszcze wersji elektrycznej, a Renault dopiero przymierza się do takiego modelu. Również grupa VAG nie posiada jeszcze e-crossovera w segmencie B, próżno też szukać takiego auta u Japończyków.

Z kim więc kosztujący 145 200 zł Peugeot e-2008 zmierzy się na rynku? Hyundai Kona EV, który ma silnik o tej samej mocy i wyceniono go na 155 900 zł, ale aktualnie znajduje się w promocji (152 900 zł). Południowokoreański trop prowadzi nas także do Kii Niro z tym samym elektrycznym motorem, co Kona kosztuje wyjściowo 146 990 zł.

Ile kosztuje zwykły Peugeot 2008?

  • Wyjściowo 79 900 zł z benzyną PureTech 100 i ręczną skrzynią lub 88 400 zł, jeżeli zdecydujemy się na diesla BlueHDi 100. W obydwu przypadkach mówimy o bazowej wersji Active.
  • Mocniejszy, 130-konny silnik wysokoprężny startuje od 109 900 zł (Allure).
  • Najdroższa propozycja spalinowa również jest wyraźnie tańsza od e-2008. 155-konny benzynowy silnik 1.2 PureTech kosztuje 126 200 zł, ale jest dostępny tylko w topowej, najlepiej wyposażonej wersji GT.

Peugeot 2008Peugeot 2008 fot. Łukasz Kifer