Nuro R2 to koncepcyjny pojazd dostawczy, który może rozwinąć prędkość do 40 km//h. Ma niewielkie rozmiary, a w jego konstrukcji nie ma miejsca dla kierowcy, czy pasażerów.
W lekkim prototypie przewidziano tylko miejsce na bagaże. Kalifornijski startup widzi zastosowanie Nuro R2 w usługach kurierskich, np. w dowozie zakupów ze sklepu, czy dostarczaniu zamówionego jedzenia.
Jeszcze nie wiadomo, kiedy rozpoczną się testy na drogach Kalifornii, ale wiadomo, że odbędą się tylko na wybranych obszarach.
Prawdziwy przełom nastąpił w lutym br. Departament Transportu USA zgodził się na dopuszczenie do ruchu drogowego 5000 pojazdów dostawczych Nuro R2 mimo że nie mają wymaganego przepisami wyposażenia (m.in. przednia szyba, czy lusterka boczne). Eksperci nazywają ten ruch kamieniem milowym w kwestii dopuszczenia do ruchu pojazdów autonomicznych.
To jednak nie wszystko. Pod koniec zeszłego roku, firma podpisała porozumienie z amerykańską siecią hipermarketów Wallmart na mocy którego ma w 2020 r. rozpocząć testy Nuro R2 jako autonomicznego pojazdu transportującego zakupy spożywcze. Jak to będzie działać?
Wybrane osoby, które zgłoszą się do programu (m.in. muszą mieszkać w konkretnej okolicy) będą miały możliwość zamawiania zakupów spożywczych online z dostawą przez pojazd autonomiczny. Pracownicy sklepu umieszczą towar w Nuro R2, który dostarczy zakupy pod wskazany adres. Odbiorcy będą mogli otworzyć luki bagażowe auta, wpisując kod PIN.