Audi e-tron Sportback z cenami w Polsce. Wersja 50 quattro od 318 800 zł

Premiera Audi e-tron Sportback zbliża się wielkimi krokami. Elektryczny SUV coupe wjedzie na europejski rynek już na wiosnę 2020 r. Polski cennik otwiera 318 800 zł.

Audi e-tron Sportback dołączy do e-trona jako ciekawsza stylistycznie, bardziej sportowa propozycja. - Łączy w sobie moc przestronnego SUV-a z elegancją czterodrzwiowego coupé i progresywnym charakterem samochodu elektrycznego - pisze Audi w komunikacie tuż przed premierą. Wymiary Sportbacka są praktycznie identyczne jak bratniego e-trona - 4901 mm długości i 1935 mm szerokości. Różni jest nieznacznie wysokość (1616 mm, - 15 mm). ednak płasko poprowadzona linia dachu, która mocno opada ku tyłowi, nadaje nadwoziu lekkości i stylu charakterystycznego dla aut coupe.

Audi e-tron SportbackAudi e-tron Sportback fot. Audi

Dwie wersje do wyboru

Audi e-tron Sportback 55 quattro przy każdej z osi posiada silnik indukcyjny zasilany prądem trójfazowym przez własny układ energoelektroniczny. Łącznie oba silniki elektryczne mają moc 265 kW i wytwarzają moment obrotowy rzędu 561 Nm. E-tron Sportback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 200 km/h. Jeśli kierowca zmieni tryb jazdy z D na S i do końca wciśnie pedał gazu, to aktywuje tryb boost. W trybie tym napęd wytwarza przez 8 sekund moc systemową 300 kW i moment obrotowy 664 Nm.

Podczas hamowania ze 100 km/h, Audi e-tron Sportback może rekuperować z siłą max. 300 Nm i mocą 220 kW – podobnie jak w przypadku modelu siostrzanego stanowi to ponad 70 procent mocy napędowej i zarazem więcej niż w przypadku każdego innego modelu produkcji seryjnej. Łącznie ten SUV coupe do 30 procent swojego zasięgu zawdzięcza rekuperacji.

Audi e-tron SportbackAudi e-tron Sportback fot. Audi

Audi e-tron Sportback będzie również dostępnie w drugiej odmianie silnikowej. Model e-tron Sportback 50 quattro generuje moc 230 kW i moment obrotowy 540 Nm. Specjalny akumulator nie posiada dolnej „podłogi“, a każdy z jego 27 modułów składa się z dwunastu ogniw pryzmatycznych. System ten waży ok. 120 kg mniej niż akumulator w modelu Sportback 55 quattro, magazynuje 71 kWh energii. Dzięki temu według pomiarów WLTP na pełnym ładowaniu może pokonać do 347 km. Audi e-tron Sportback 50 quattro przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 6,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.

Audi e-tron SportbackAudi e-tron Sportback fot. Audi

Kiedy premiera Audi e-tron Sportback?

Producent wciąż podaje orientacyjny termin "wiosna 2020 r.". Pojawienie się stylowego SUV-a w salonach sprzedaży to więc tylko kwestia czasu. Ile będzie kosztował?

  • e-tron 50 quattro - od 318 800 zł
  • e-tron 55 quattro - od 353 100 zł
Zobacz wideo W Studiu Biznes potężny SUV o wadze 2,3 tony. Sprawdzamy jego możliwości na drodze
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.