Peugeot 508 zyska osiągi godne wyglądu. W wersji PSE będzie jednym z najszybszych modeli klasy średniej

W klasie średniej ze świecą szukać samochodów o porywającym wyglądzie. Na szczęście Peugeot 508 należy do chlubnych wyjątków, ale do tej pory nie mógł się pochwalić dobrymi osiągami. Dzięki Peugeot Sport to się zmieni.

Po raz pierwszy o 508 Sport Engineered usłyszeliśmy w czasie salonu samochodowego w Genewie w 2019 r. Wtedy pokazano jego koncepcyjną wersję, która swoim wyglądem i obietnicą znakomitych parametrów zelektryzowała nie tylko fanów francuskiej motoryzacji.

Peugeot 508 Sport Engineered będzie miał co najmniej 360 KM

Niebawem do salonów francuskiej marki trafi seryjnie produkowany Peugeot 508 Sport Engineered albo w skrócie: 508 PSE. Wskazują na to nowe oficjalne zdjęcia tego modelu. Po raz pierwszy Peugeot 508 PSE został uwieczniony w ruchu.

Najpewniej będzie miał 360 KM, tak samo jak topowa wersja niedawno zaprezentowanego Citroena DS9 E-TENSE, chociaż koncepcyjny 508 Sport Engineered zapowiadał równe 400 KM. Dokładne osiągi jeszcze nie zostały oficjalnie podane, ale według szacunków 508 PSE rozpędzi się do 250 km/h, a pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągnie w czasie krótszym od 5 s.

Peugeot 508 PSEPeugeot 508 PSE fot. Peugeot

Tak znakomite osiągi francuski sedan uzyskuje z jednostki napędowej o pojemności zaledwie 1,6 l. Taki silnik jest częścią hybrydowego zespołu napędowego, który trafił do Peugeota 508 PSE. Podobna konstrukcja, ale o niższej mocy (300 KM) jest już stosowana w SUV-ie tej marki, Peugeocie 3008 HYbrid 4 oraz jego technicznym bliźniaku - Oplu Grandlandzie X Hybrid4.

Zobacz wideo Nowy Peugeot 2008 w Studiu Biznes. Sprawdzamy nową generację bestsellera

W trybie elektrycznym Peugeot 508 PSE jest tylnonapędowym samochodem

Tak jak samo jak w dwóch SUV-ach, w Peugeocie 508 PSE moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła. To wspólne osiągnięcie trzech silników. Przednią oś napędza spalinowy połączony z pierwszym silnikiem elektrycznym. Oba współpracują z automatyczną przekładnią o 8 przełożeniach. Tylna oś jest zasilana wyłącznie przez drugi silnik elektryczny.

Peugeot 508 Sport Engineered w wersji gotowej do sprzedaży zostanie zaprezentowany latem, a pierwsze egzemplarze zaryczą na drogach pod koniec 2020 r.

Więcej o:
Komentarze (7)
Peugeot 508 Sport Engineered o mocy 360 KM niebawem znajdzie się w sprzedaży
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 7 razy 7

    Głównym problemem 508-ki nie był wcale niedobór mocy, a ogromny nadmiar ceny...

  • Gość: Diler

    Oceniono 2 razy 2

    A po dziesiątym sprincie 0 do 150 z tego 1.6 tłoki wylecą razem ze spalinami :)

  • Gość: Tomasz

    Oceniono 4 razy 2

    O czym my tutaj piszemy? Peugeot 508 Hybryda kosztuje przeszło 200 tyś zł a jego osiągi to jakaś kompletna kompromitacja- w ogóle nieadekwatne do ceny ( 270 KM i do setki 8.1... ) osiągi gorsze niż mój obecny Peugeot RCZ R. Za ok 50 tysięcy mniej mam Mercedesa CLA 250 który przyspiesza do 100 km w czasie 5.9 a wygląd, prestiż i utrata wartości jest znacznie bardziej atrakcyjna niż u Peugeota, który nawet nie jest marką premium. Jeździłem nową 508 w dieslu 180 wersja sportowa- jedyne co tam jest sportowe to być może dizajn... auto to istny muł a w wersji coupe to nawet miejsca z tyłu jest niewiele (być może tyle samo) więcej od mojego RCZ. Generalnie odradzam zakupy 508 bo jest droga a przyjemności z jazdy niewiele (chyba że lubimy powolne samochody tylko wtedy po co nam sportowe coupe?)a jeżeli chcecie Państwo kupić ten model to najlepiej kombi w dieslu (zwłaszcza silnik 163 KM) Pozdrawiam

  • Gość: Aborygen

    0

    Jeżdżę 308 GTi - temu 508 PSE przyglądam się od początku, akurat pojawi się gdzieś tam w momencie kiedy będę szukał kolejnego samochodu. 308 GTi to mega samochód. Miny ludzi kiedy nie mogą dogonić Cię w Porsche, Audi czy innych Mercedesach - Takie zdziwienie, jak gdyby zdawali się myśleć: "Ale jak to? Przecież Peugeoty nie są szybkie" :D Jeśli 508 PSE będzie łączyła właściwości jezdne 308 Gti z osiągami sportowych hybryd to wow. Byłby to mega krok marki do przodu. O ile wiadomo, że francuzom zdarza się co jakiś czas mega sportowy samochód spalinowy, tak sportowa hybryda pozostaje niewiadoma.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX