Peugeot 508 zyska osiągi godne wyglądu. W wersji PSE będzie jednym z najszybszych modeli klasy średniej

W klasie średniej ze świecą szukać samochodów o porywającym wyglądzie. Na szczęście Peugeot 508 należy do chlubnych wyjątków, ale do tej pory nie mógł się pochwalić dobrymi osiągami. Dzięki Peugeot Sport to się zmieni.

Po raz pierwszy o 508 Sport Engineered usłyszeliśmy w czasie salonu samochodowego w Genewie w 2019 r. Wtedy pokazano jego koncepcyjną wersję, która swoim wyglądem i obietnicą znakomitych parametrów zelektryzowała nie tylko fanów francuskiej motoryzacji.

Peugeot 508 Sport Engineered będzie miał co najmniej 360 KM

Niebawem do salonów francuskiej marki trafi seryjnie produkowany Peugeot 508 Sport Engineered albo w skrócie: 508 PSE. Wskazują na to nowe oficjalne zdjęcia tego modelu. Po raz pierwszy Peugeot 508 PSE został uwieczniony w ruchu.

Najpewniej będzie miał 360 KM, tak samo jak topowa wersja niedawno zaprezentowanego Citroena DS9 E-TENSE, chociaż koncepcyjny 508 Sport Engineered zapowiadał równe 400 KM. Dokładne osiągi jeszcze nie zostały oficjalnie podane, ale według szacunków 508 PSE rozpędzi się do 250 km/h, a pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągnie w czasie krótszym od 5 s.

Peugeot 508 PSEPeugeot 508 PSE fot. Peugeot

Tak znakomite osiągi francuski sedan uzyskuje z jednostki napędowej o pojemności zaledwie 1,6 l. Taki silnik jest częścią hybrydowego zespołu napędowego, który trafił do Peugeota 508 PSE. Podobna konstrukcja, ale o niższej mocy (300 KM) jest już stosowana w SUV-ie tej marki, Peugeocie 3008 HYbrid 4 oraz jego technicznym bliźniaku - Oplu Grandlandzie X Hybrid4.

Zobacz wideo Nowy Peugeot 2008 w Studiu Biznes. Sprawdzamy nową generację bestsellera

W trybie elektrycznym Peugeot 508 PSE jest tylnonapędowym samochodem

Tak jak samo jak w dwóch SUV-ach, w Peugeocie 508 PSE moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła. To wspólne osiągnięcie trzech silników. Przednią oś napędza spalinowy połączony z pierwszym silnikiem elektrycznym. Oba współpracują z automatyczną przekładnią o 8 przełożeniach. Tylna oś jest zasilana wyłącznie przez drugi silnik elektryczny.

Peugeot 508 Sport Engineered w wersji gotowej do sprzedaży zostanie zaprezentowany latem, a pierwsze egzemplarze zaryczą na drogach pod koniec 2020 r.