Po raz pierwszy o 508 Sport Engineered usłyszeliśmy w czasie salonu samochodowego w Genewie w 2019 r. Wtedy pokazano jego koncepcyjną wersję, która swoim wyglądem i obietnicą znakomitych parametrów zelektryzowała nie tylko fanów francuskiej motoryzacji.
Niebawem do salonów francuskiej marki trafi seryjnie produkowany Peugeot 508 Sport Engineered albo w skrócie: 508 PSE. Wskazują na to nowe oficjalne zdjęcia tego modelu. Po raz pierwszy Peugeot 508 PSE został uwieczniony w ruchu.
Najpewniej będzie miał 360 KM, tak samo jak topowa wersja niedawno zaprezentowanego Citroena DS9 E-TENSE, chociaż koncepcyjny 508 Sport Engineered zapowiadał równe 400 KM. Dokładne osiągi jeszcze nie zostały oficjalnie podane, ale według szacunków 508 PSE rozpędzi się do 250 km/h, a pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego osiągnie w czasie krótszym od 5 s.
Tak znakomite osiągi francuski sedan uzyskuje z jednostki napędowej o pojemności zaledwie 1,6 l. Taki silnik jest częścią hybrydowego zespołu napędowego, który trafił do Peugeota 508 PSE. Podobna konstrukcja, ale o niższej mocy (300 KM) jest już stosowana w SUV-ie tej marki, Peugeocie 3008 HYbrid 4 oraz jego technicznym bliźniaku - Oplu Grandlandzie X Hybrid4.
Tak jak samo jak w dwóch SUV-ach, w Peugeocie 508 PSE moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła. To wspólne osiągnięcie trzech silników. Przednią oś napędza spalinowy połączony z pierwszym silnikiem elektrycznym. Oba współpracują z automatyczną przekładnią o 8 przełożeniach. Tylna oś jest zasilana wyłącznie przez drugi silnik elektryczny.
Peugeot 508 Sport Engineered w wersji gotowej do sprzedaży zostanie zaprezentowany latem, a pierwsze egzemplarze zaryczą na drogach pod koniec 2020 r.