Volkswagen ID.4 - nowy elektryczny SUV będzie miał napęd na tylną oś

Miał być i jest. Albo raczej będzie. Zgodnie z wcześniejszą obietnicą Volkswagen zaprezentował drugie elektryczne auto nowej ery. Należy do najmodniejszej w Europie klasy kompaktowych SUV-ów, ale jest samochodem globalnym, który trafi do sprzedaży także w USA i Chinach.

Wprawdzie pierwszy elektryczny VW ID.3 boryka się z problemami związanymi z oprogramowaniem i nie wiadomo kiedy dokładnie będzie można go kupić, ale to nie przeszkadzało Volkswagenowi przedstawić kolejne auto opracowane na tej samej modułowej platformie MEB przeznaczonej dla "elektryków". Rodzina samochodów elektrycznych VW została zapowiedziana przez koncepcyjny pojazd ID.Crozz na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles w 2019 r. Docelowo ma powstać aż 15 elektrycznych modeli.

Volkswagen ID.4 nie jest jeszcze gotowy do produkcji

Zdjęcia (a właściwie grafiki) przedstawiają sylwetkę samochodu pozbawioną detali i z kamuflującym wzorem na karoserii. Pewnie dlatego, że nowy model jest dopiero w trakcie opracowania. Jednak już teraz sporo o nim wiadomo.

Zobacz wideo Co o ID.3 mówi przedstawiciel Volkswagena?

Pierwsze wersje ID.4 będą miały podobne parametry do modelu ID.3. Oznacza to napęd na tylną oś, pojedynczy silnik elektryczny o mocy 204 KM i nowoczesny cyfrowy kokpit. Model z napędem na obie osie i drugim silnikiem zwiększającym całkowitą moc do ponad 300 KM ma pojawić się w sprzedaży w ciągu następnych 12 miesięcy.

Volkswagen ID.4Volkswagen ID.4 fot. Volkswagen

Orientacyjny zasięg elektrycznego SUV-a Volkswagena wyniesie 500 km, czyli nieco mniej niż modelu ID.3 (do 550 km zgodnie ze metodą pomiaru WLTP). Poza tym taka odmiana będzie kosztowała najwięcej. Mniej wymagający klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch wersji o mniejszym zasięgu.

Volkswagen zamierza zainwestować w elektryfikację marki milion Euro

Celem tej inwestycji jest zredukowanie do 2025 roku średniej emisji CO2 o jedna trzecią. Koncern chce to osiągnąć na różne sposoby, oprócz aut elektrycznych oferując coraz szerszą gamę bardziej tradycyjnych modeli z napędem hybrydowym typu plug-in. Taki napęd będą miały nowe sportowe modele z serii R.

Volkswagen ID.4 powinien trafić do salonów marki pod koniec 2020 r. i podążyć śladami wyznaczonymi przez pionierski model ID.3.

Więcej o:
Komentarze (5)
Volkswagen ID.4 - nowy elektryczny SUV będzie miał napęd na tylną oś
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Pep

    Oceniono 10 razy 2

    W czasie gdy wszyscy liczący się producenci dostarczają od dawna auta elektryczne, wsiureks obkleił całą Europę niespełna rok temu reklamowym spamem dotyczącym ID.3, którego nadal nie umie wyprodukować. ID.3 nie wykazuje żadnych nadzwyczajnych cech i mimoc że jeszcze go nie ma, media motoryzacyjne okrzyknęły go przełomowym i wyjąkowym. Teraz wsiureks prezentuje ID.4, którego również jeszcze długo nie będzie. Niemiecka jakość, innowacyjność i technologia czasów współczesnych w pełnej krasie. Wiocha, wiocha i jeszcze raz wiocha. Na koniec zaprezentują te nieudolne, niedoszłe elektryki w wersji z dymiącym, śmierdzącym TDI - to potrafią.

  • Gość: Jark

    Oceniono 3 razy 1

    Fajna sprawa jak ktoś ma odwagę postawić na elektryka, bo mnie takie rozwiązania nie przekonują. Ale za to jak już coś to postawiłbym na rav4 plug in z 306KM. Tutaj można go ładować ale też i tankować. Takze jak nie ma w okolicy ładowarki to wystarczy zatankować i można jechać dalej. W elektryku nie ma takiej możliwości

  • Gość: szej

    Oceniono 2 razy 0

    ID.3 - szykuje się rok opóźnienia, potężne problemy z softem
    E-tron - w tym roku wyprodukują 2 razy mniej niż zakładali, sprzedaż spada
    Taycan - zasięg o 30% mniejszy niż deklarowany, a cena o 30% wyższa niż zapowiadana, ludzie zwracają zaliczki
    To tyle jeśli chodzi o osiągnięcia koncernu w samochodach elektrycznych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX