BMW już od jakiegoś czasu zapowiada, że jej produkcyjne elektryczne auta, które wyjadą na drogi w 2021 r. będą korzystały z piątej generacji technologii eDrive.
Silnik elektryczny, elektronika mocy, ładowarka i akumulator wysokiego napięcia to zupełnie nowe rozwiązania, wraz z którymi BMW Group czyni dalsze znaczące postępy w dziedzinie napędów elektrycznych
- chwali się BMW w oficjalnym komunikacie. Silnik elektryczny dostarcza 530 KM. Akumulator ma mieć wyjątkowo płaską konstrukcję i zoptymalizowaną gęstość energii. Co to oznacza dla zwykłego kierowcy? Akumulator waży tylko 550 kg, jego pojemność to 80 kWh, a na jednym ładowaniu pozwoli przejechać 600 km. Zmierzono to zgodnie z WLTP.
BMW i4 Concept zapowiada nie tylko produkcyjne BMW i4, ale też pozwala zapoznać się z nową linią stylistyczną elektrycznych modeli z Bawarii. W naszej galerii znajdziecie sporo zdjęć konceptu, a poniżej zamieszczamy pierwsze oficjalne wideo. Przyjrzyjcie się zwłaszcza nowemu logo. Jest w dużej mierze przezroczyste, dwuwymiarowe i przejrzyste. Dajcie nam znać, co myślicie w komentarzach i sondażu poniżej.
Wnętrze jest futurystyczne, ale projektanci nie przesadzili - możemy się spodziewać, że produkcyjne i4 będzie dość podobne. Oprócz samego designu największą nowością jest chyba zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display. Pełni rolę i wirtualnych zegarów, i ekranu dotykowego. Zgodnie z nowymi trendami liczbę fizycznych przycisków i przełączników ograniczono do absolutnego minimum. Większością funkcji będziemy sterować z poziomu prawej strony dużego ekranu. Z pewnością nie zabraknie także zaawansowanego asystenta głosowego.
Ciekawostką z pewnością jest "BMW IconicSounds Electric". Pod tym terminem kryje się brzmienie BMW Concept i4 stworzone przez znanego na całym świecie kompozytora Hansa Zimmera wspólnie z projektantem dźwięku BMW Renza Vitale. O czym mówimy? Choćby o dźwięku towarzyszącemu otwieraniu drzwi czy uruchomieniu silnika. Więcej pisaliśmy o tym tutaj:
BMW i4 wejdzie do produkcji w Monachium już w 2021 r. Czekamy.