Citroen Ami - elektryczna nowość z Francji. Będzie kosztował 26 tysięcy i poprowadzą go 16-latkowie

Mikromobilność przybiera najróżniejsze oblicza. Czasem jest to elektryczna hulajnoga, a czasem mały samochodzik (bo samochodem nazwać go trudno) do miasta. Z taką propozycją wyszedł Citroen prezentując model Ami. Ucieszy on młodzież, ponieważ będzie można go prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B1.

Citroen Ami w wersji koncepcyjnej zadebiutował rok temu. Nazywał się Ami One Concept i nikt za bardzo nie wierzył, że takie auto powstanie w produkcyjnej wersji. A jednak. Citroen Ami już jest, z bateriami waży 485 kilogramów, co w świetle prawa pozwoli 16-latkom zasiąść za kółkiem. We Francji, gdzie przepisy są nieco inne, Ami poprowadzą nawet 14-latkowie.

Citroen Ami 2020Citroen Ami 2020 Citroen

Taniej się już nie da

"Ami" to po francusku "przyjaciel". I faktycznie przyjaznego wyglądu małemu Citroenowi odmówić nie można. Choć trudno zlokalizować przód pojazdu, pudełkowaty kształt ma swoje uzasadnienie. Koszty cięto do granic możliwości. Dlatego przedni i tylny zderzak są identyczne, a drzwi można... zamienić miejscami. Jest to możliwe dzięki nieco łopatologicznemu rozwiązaniu - drzwi kierowcy otwierają się "pod wiatr", a pasażera - w standardowy sposób. Dzięki takiemu uproszczeniu konstrukcji, udało się znacznie obniżyć koszty produkcyjne, co znajduje odzwierciedlenie w cenie samochodu. Citroen Ami na kosztować 6 tysięcy euro (około 26 tysięcy złotych), a miesięczna rata leasingu ma wynieść zaledwie 19,99 euro.

Citroen Ami 2020Citroen Ami 2020 Citroen

Wnętrze jest dwuosobowe, mocno przeszklone i posiada sporo praktycznych schowków. Nie znajdziemy w nim zbyt wielu bajerów. Za system multimedialny posłuży nam własny smartfon, ale producent obiecuje sporo możliwości kolorystycznej personalizacji, co dla młodych ludzi może okazać się dość ważne.

Ładowanie w 3 godziny

Citroen Ami jest samochodem elektrycznym, który rozpędzi się do 45 km/h a zasięg na pełnym naładowaniu ma wynosić około 70 kilometrów. To wystarczający dystans, by prawie-dorosłe dziecko pojechało samo do szkoły, czy na inne zajęcia. Pełne naładowanie z domowego gniazdka ma trwać 3 godziny.

Już niedługo Citroen Ami trafi na kilka wybranych europejskich rynków. Elektryczny malec trafi do Belgii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Portugalii. Póki co nie wiadomo czy Ami trafi także do Polski.

Citroen Ami 2020Citroen Ami 2020 Citroen

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.