Citroen Ami - elektryczna nowość z Francji. Będzie kosztował 26 tysięcy i poprowadzą go 16-latkowie

Mikromobilność przybiera najróżniejsze oblicza. Czasem jest to elektryczna hulajnoga, a czasem mały samochodzik (bo samochodem nazwać go trudno) do miasta. Z taką propozycją wyszedł Citroen prezentując model Ami. Ucieszy on młodzież, ponieważ będzie można go prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B1.

Citroen Ami w wersji koncepcyjnej zadebiutował rok temu. Nazywał się Ami One Concept i nikt za bardzo nie wierzył, że takie auto powstanie w produkcyjnej wersji. A jednak. Citroen Ami już jest, z bateriami waży 485 kilogramów, co w świetle prawa pozwoli 16-latkom zasiąść za kółkiem. We Francji, gdzie przepisy są nieco inne, Ami poprowadzą nawet 14-latkowie.

Citroen Ami 2020Citroen Ami 2020 Citroen

Taniej się już nie da

"Ami" to po francusku "przyjaciel". I faktycznie przyjaznego wyglądu małemu Citroenowi odmówić nie można. Choć trudno zlokalizować przód pojazdu, pudełkowaty kształt ma swoje uzasadnienie. Koszty cięto do granic możliwości. Dlatego przedni i tylny zderzak są identyczne, a drzwi można... zamienić miejscami. Jest to możliwe dzięki nieco łopatologicznemu rozwiązaniu - drzwi kierowcy otwierają się "pod wiatr", a pasażera - w standardowy sposób. Dzięki takiemu uproszczeniu konstrukcji, udało się znacznie obniżyć koszty produkcyjne, co znajduje odzwierciedlenie w cenie samochodu. Citroen Ami na kosztować 6 tysięcy euro (około 26 tysięcy złotych), a miesięczna rata leasingu ma wynieść zaledwie 19,99 euro.

Citroen Ami 2020Citroen Ami 2020 Citroen

Wnętrze jest dwuosobowe, mocno przeszklone i posiada sporo praktycznych schowków. Nie znajdziemy w nim zbyt wielu bajerów. Za system multimedialny posłuży nam własny smartfon, ale producent obiecuje sporo możliwości kolorystycznej personalizacji, co dla młodych ludzi może okazać się dość ważne.

Ładowanie w 3 godziny

Citroen Ami jest samochodem elektrycznym, który rozpędzi się do 45 km/h a zasięg na pełnym naładowaniu ma wynosić około 70 kilometrów. To wystarczający dystans, by prawie-dorosłe dziecko pojechało samo do szkoły, czy na inne zajęcia. Pełne naładowanie z domowego gniazdka ma trwać 3 godziny.

Już niedługo Citroen Ami trafi na kilka wybranych europejskich rynków. Elektryczny malec trafi do Belgii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Portugalii. Póki co nie wiadomo czy Ami trafi także do Polski.

Citroen Ami 2020Citroen Ami 2020 Citroen

Więcej o:
Komentarze (12)
Citroen Ami - elektryczna nowość z Francji. Poprowadzą go 16-latkowie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 4 razy 4

    > a miesięczna rata leasingu ma wynieść zaledwie 19,99 euro
    Wydaje mi się to niestety niewiarygodne (chyba, że to ma kosztować 6 tysięcy + 20 euro miesięcznie), bo inaczej koszt zakupu odpowiadałby płaceniu rat leasingowych przez 25 lat. Jednakże za 20 euro miesięcznie nie zastanawiałbym się nawet chwili, bo to jeżdżenie po mieście za naprawdę śmieszne pieniądze (uwzględniając ładowanie w nocnej taryfie w domu), bez kłopotów z parkowaniem.

  • Gość: Tesla na pych(e)

    0

    A czy komplet sztucow (w tym widelce) bedzie w komplecie narzedzi na Europe Wschodnia?

  • Gość: darek

    0

    Malutki, może znajdą się chętni

  • Gość: Tesla na pych(e)

    Oceniono 1 raz -1

    No to juz wiemy dlaczego Morawiecki spotykal sie w trybie pilnym z 'ojcem chrzesnym' polskiej elektromotoryzacji na Nowogrodzkiej. Trzeba bylo ugadac jak ulagodzic Francuzow po chamskiej wpadce z helikopterami, zeby nam podrzucili jeszcze przed wyborami milion tych 'pojazdow dla Kowalskiego' za ~20 Euro/mies.

  • gerwaz

    Oceniono 1 raz -1

    45km/h to troche malo jak na predkosc maxymalna, przy 90km/h nie zastanawialbym sie i kupowal. Uzytkowanie elektryka jest 5razy tansze niz spaliniaka.

  • Gość: kamin

    Oceniono 5 razy -1

    nie wiem czy aygo nie będzie bardziej komfortowym autem i zdecydowanie ładniejszym

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX