"Największa elektryczna ciężarówka" to Framo e-truck, czyli przerobiony przez niemiecką firmę Framo Gmbh MAN TGM. Ma napęd w pełni elektryczny, a baterie o pojemności 280 kWh pozwalają przejechać ponad 200 km na jednym ładowaniu. W pracy kurierskiej lub rozwożeniu towaru po mieście powinno się to okazać w zupełności wystarczające. Poczta Polska już od jakiegoś czasu stara się przestawić część swojej floty na przyjaźniejsze środowisku pojazdy.
Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG
- mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. Z kolei Żabka skupia się na wprowadzeniu ekologicznych rozwiązań logistycznych. Elektryczne pojazdy dostawcze oczywiście nie nadają się do pokonywania długich tras, ale w mieście, gdzie codziennie kierowca nie musi pokonywać dużych dystansów mogą się okazać idealnym rozwiązaniem.
Test auta Framo e-truck we Wrocławiu to kolejny krok naszej firmy w kierunku nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Przypomnę, że w ubiegłym roku wspólnie z Volkswagen Polska przetestowaliśmy elektryczny e-Craftera, by jeszcze lepiej zarządzać i optymalizować procesy logistyczne, a tym samym jeszcze szybciej dostarczać produkty do sklepów i zapewnić wysoką jakość obsługi franczyzobiorców
- komentuje Katarzyna Słabowska Dyrektor Logistyki sieci sklepów Żabka. W przyszłości podobne inicjatywy będą coraz częstsze. Rozwój floty samochodów elektrycznych na drogach i korzystanie z nich przez duże firmy z różnych branż to dla Żabki ważny element zrównoważonego transportu miejskiego.