Nowe Renault Megane. Lifting przyniósł sporo nowości, w tym hybrydę ładowaną z gniazdka

Kosmetyka nadwozia, sporo nowości w środku i zupełnie nowa, hybrydowa wersja E-Tech - Renault Megane doczekało się nowej odsłony.

Zdecydowanie największą nowością jest wersja E-Tech. To hybryda ładowana z gniazdka z benzynowym silnikiem 1.6, z którym współpracują dwa motory elektryczne. Łączna moc układu to 160 KM. Akumulator o pojemności 9,8 kWh pozwala na przejechanie około 50 km w trybie elektrycznym i 65 km w cyklu miejskim. Na prądzie Megane E-Tech rozpędzi się do 135 km/h.

Innowacyjna, wielostopniowa skrzynia biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnia doskonałą sprawność i niemal niezauważalną zmianę biegów

- chwali się producent w oficjalnej informacji prasowej. Dokładnej polskiej oferty silnikowej Megane po lifcie jeszcze nie znamy, ale nie powinno zabraknąć też diesli o mocy 95 i 115 KM. Po benzynowej stronie mocy znajdziemy nową jednostką opracowaną przez alians razem z Mercedesem - 1.3 TCe w kilku konfiguracjach mocy (115, 140 oraz 160 KM). Pod koniec roku pojawi się także jednostka 1.0 TCe 120 KM. Megane R.S. będzie napędzana jednym silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM (220 kW), podobnie jak wersja Trophy. Jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej.

Renault Megane 2020Renault Megane 2020 fot. Renault

Wszystkie wersje Megane doczekają się drobnych poprawek wyglądu, ale w tym miejscu warto poświęcić więcej miejsca nowej, usportowionej linii stylistycznej R.S. Line, która zastępuje GT Line. Ma oferować bogatsze wyposażenie i jeszcze bardziej sportowy wygląd.

A jakie nowości we wnętrzu? Duże wirtualne zegary przed oczami kierowcy o przekątnej 10,2 cala oraz zupełnie nowy system multimedialny Easy Link z ekranem 9,2 cala. Mieliśmy okazję korzystać z tego systemu już w Clio i to jedno z najprzyjemniejszych w użyciu rozwiązań na rynku. Słowa producenta o inspiracji smartfonami nie są tu na wyrost. Zaktualizowano także systemy bezpieczeństwa m.in. to EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach - system jazdy autonomicznej poziomu 2, który zapewnia pełen komfort psychiczny za kierownicą.

Renault Megane 2020Renault Megane 2020 fot. Renault

Więcej o:
Komentarze (4)
Nowe Renault Megane. Lifting przyniósł sporo nowości, w tym hybrydę ładowaną z gniazdka
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: SKF

    Oceniono 1 raz 1

    Przeciez kazda manualna skrzynia biegow zalacza biegi przy pomocy sprzegiel klowych. Pewnie role klasycnzego sprzegla przejely motory elektryczne (jeden jako starter-generator, jeden napedzajacy skrzynie biego), ktore podczas jazdy na autostradzie sa spinane sa na sztywno.

    Nie bardzo rozumiem po co takie skomplikowane rozwiazanie skoro dwa moto-generatory elektryczne i silnik spalinowy mozna polaczyc przy pomocy przekladni planetarnej.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX