Honda e gotowa do debiutu w Europie. Nowe zdjęcia i informacje

Honda e to jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów elektrycznych, które na drogi wyjadą już w tym roku. Producent właśnie zdradził nam kolejne szczegóły miejskiego elektryka.

Honda e trafi do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku. Co to za samochód? Wymiarami idealnie wpisuje się w segment "miejskich samochodów". Mierzy 3895 mm długości (klasyczne hatchbacki segmentu B mają teraz ok. 4 m), 1750 mm szerokości i 1512 mm wysokości. Rozstaw osi to 2530 mm, a producent obiecuje, że na pokładzie wygodnie podróżować mogą cztery osoby.

Bagażnik Hondy e? Wyraźnie mniejszy od spalinowych odpowiedników, bo te w większości wyraźnie przekraczają 300 l (np. Ibiza/Polo mają 350 l, a Clio jeszcze więcej). Honda e pomieści 171 l. Jeżeli położymy tylne fotele to przestrzeń bagażowa wzrośnie do 571 l (liczone do okien) i 861 l (do dachu).

Honda eHonda e fot .Honda

Honda e została oparta o tylnonapędową platformę. Japończycy chwalą się niskim środkiem ciężkości i rozłożeniem masy 50:50. Do wyboru będą dwa silniki elektryczne:

  • bazowy ma 136 KM i 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego i rozpędza Hondę e do setki w 9 sekund,
  • mocniejszy silnik to 154 KM przy identycznym momencie. Tutaj przyspieszenie do 100 km na godz. to 8,3 sekundy.
  • obydwie wersje rozpędzą się na autostradzie do 145 km/h.

Pojemność akumulatorów to 35,5 kWh niezależnie od wersji. Zasięg to 210-222 km na jednym ładowaniu, co Honda zmierzyła zgodnie z WLTP. Przy użyciu szybkiej ładowarki 100 kW CCS2 naładowaniu do 80 proc. ma zająć 30 minut. Pełne ładowanie ładowarką 4 kW ma zająć 4,1 godziny, a z domowego gniazdka 2,3 kW - 18,8 godziny.

Honda eHonda e fot. Honda

Więcej o:
Copyright © Agora SA