Elektryczny Lexus UX został oznaczony jako UX300e. To w pełni elektryczny crossover z 204-konnym silnikiem umiejscowionym z przodu. Moc to 204 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm. Osiągi to 7,5 sekundy od 0 do 100 km/h oraz 160 km/h prędkości maksymalnej. Producent zapewnia też, że Lexus UX300e ma wyróżniać się na rynku świetnym prowadzeniem. Na potwierdzenie tych słów musimy poczekać do pierwszych jazd, ale w pierwszej informacji prasowej japoński producent jest bardzo pewny siebie:
UX 300e zapewnia doskonałą dynamikę dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, wynikającemu z niskiego umieszczenia silnika i akumulatora, w połączeniu ze zoptymalizowaną dystrybucją masy pomiędzy osiami i momentem bezwładności.
Ile Lexus UX 300e przejedzie? Zasięg zmierzony zgodnie z cyklem NEDC to 400 km. Jeżeli chodzi o bardziej życiową normę WLTP, to Lexus na razie podaje "ponad 300 km". Pojemność akumulatora to 54,3 kWh. Wyposażono go w system zarządzania temperaturą, działający zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach otoczenia. Niezawodność zwiększono również dzięki zastosowaniu wielu systemów monitorowania, regulujących ładowanie i zapobiegających takim niekorzystnym zjawiskom jak przeładowanie akumulatorów.
Kierowca będzie mógł wybrać jeden z kilku trybów jazdy, które pozwolą zarządzać płynnym przyspieszaniem i hamowaniem, zależnie od sytuacji.
Na drodze Lexusa UX300e rozpoznamy po kilku "elektrycznych detalach". Znajdziemy je również w kabinie. Zdjęcia elektrycznego UX-a znajdziecie w naszej galerii. A jak baterie wpłynęły na praktyczność modelu? Producent podaje, że pojemność bagażnika waha się od 367 l (przy tylnych siedzeniach ustawionych pionowo, do wysokości osłony bagażnika) od 486 l (przy tylnych siedzeniach ustawionych pionowo, do wysokości dachu).
Lexus UX300e ma być też jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie:
UX 300e jest wyposażony w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+, który wspiera kierowcę w zapobieganiu wypadkom lub ograniczaniu ich skutków, a także zmniejsza jego stres podczas jazdy. Lexus nieustannie rozwija systemy asystujące kierowcy, by zapewnić mu bardziej naturalne i spokojne prowadzenie.
Lexus UX300e do Europy przyjedzie jeszcze w tym roku. Na wybranych rynkach będzie dostępny w drugiej połowie 2020 r., a do reszty trafi na początku 2021 r.
Polskie ceny poznamy bliżej rynkowej premiery.
>>> Zobacz. Oryginalny kształt i napęd hybrydowy. Sprawdzamy, jak jeździ Lexus RX450h: