Hybrydowy Opel Grandland X. Plug-in z napędem na przód. O ile może być tańszy od Hybrid4?

Elektryfikację Grandlanda X Opel rozpoczął od topowej, 300-konnej wersji z napędem AWD. Teraz zaprezentowano słabszą hybrydę z napędem na przód. Również ładowaną z gniazdka.

Opel Grandland X dostępny jest już w wydaniu hybrydowym. To bardzo mocna, bo aż 300-konna wersja Hybrid4, która oferuje kierowcy napęd AWD. W Polsce cennik takiego Grandlanda X otwiera 194 450 zł, a więc sporo. To jednak topowa propozycja, do której niedługo dołączą kolejne zelektryfikowane odmiany. Takie jak hybrydowy SUV ze zdjęć.

To również hybryda typu plug-in (ładowana z gniazdka), ale wyraźnie słabsza. Turbodoładowany benzynowy silnik 1.6 dostarcza 180 KM, a pojedynczy motor elektryczny - kolejne 110 KM (w Hybrid4 pracują dwa elektryki). Łączna moc hybrydowego układu to 224 KM mocy i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W trybie sportowym Grandland X Hybrid ma się rozpędzać od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiągać 225 km/h prędkości maksymalnej.

W trybie elektrycznym SUV przejedzie nawet 57 km, czyli o parę km więcej niż mocniejsza wersja. Zasięg zmierzono oczywiście zgodnie z nową normą WLTP. Pojemność baterii to 13,2 kWh. Producent podaje, że przy użyciu ładowarki 7,4 kW będzie je można naładować do pełna w niecałe 2 godziny.

Opel Grandland X HybridOpel Grandland X Hybrid fot. Opel

Opel Grandland X Hybrid - ceny

Polskich cen Opla Grandlanda X Hybrid jeszcze nie znamy. Będzie jednak wyraźnie tańszy od topowej odmiany Hybrid4, co pokazuje przykład bratniego Peugeota 3008, który korzysta z tego samego układu hybrydowego:

  • 199 9000 zł kosztuje 300-konny Peugeot 3008 GT 4x4 HYbrid4 300 PHEV.
  • za słabszego, 225-konnego Peugeota 3008 GT HYbrid 225 PHEV trzeba zapłacić 176 900 zł,
  • ale cennik hybrydy otwiera wersja wyposażenia Allure, w której 3008 HYbrid 225 PHEV kosztuje 166 500 zł.
Zobacz wideo