Porsche Taycan Turbo kosztuje wyjściowo 650 000 zł, a Turbo S - 790 000 zł. Porsche właśnie zaprezentowało wersję 4S, która będzie wyraźnie tańsza, bo jej cennik otworzy kwota 454 tysięcy złotych. Pierwsze auta do kierowców mają przyjechać już w styczniu 2020 r.
Co oznacza 4S w Taycanie? Tak naprawdę dwie wersje. Standardowa specyfikacja obejmuje jednowarstwowy akumulator Performance o łącznej pojemności 79,2 kWh. Na życzenie oferowany jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus, znany z wariantów Taycan Turbo S i Taycan Turbo. Jego całkowita pojemność wynosi 93,4 kWh.
>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<
Obydwa warianty różnią się także mocą i zasięgiem. Z akumulatorem Performance nowy Taycan 4S w trybie overboost generuje do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM). Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s. Ich prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus. Warto podkreślić, że to obecnie najwyższa wartość zasięgu modelu Taycan. Porsche podaje zasięg Taycana zgodnie z normą WLTP. Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).
Standardowo Taycan 4S jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, włącznie z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). Taycan 4S ma sześciotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe przy przedniej osi i czterotłokowe zaciski przy osi tylnej oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze – o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Standardowe wyposażenie Porsche Taycan 4S obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną.
>>> Razem z Porsche Taycanem we Frankfurcie debiutował także VW ID.3: