Peugeot 508 PHEV ma napęd przód, a układ hybrydowy składa się z mocnego, 180-konnego benzynowego silnika 1.6, który współpracuje z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM. Łączna moc układu to 225 KM. Na samym prądzie 508 ma przejechać ok. 54 km, a przynajmniej tyle deklaruje producent.
Ile trzeba za 508 PHEV zapłacić? Polski cennik otwiera wersja Allure za 173 900 zł. Dostępne są jeszcze wersje GT-Line (186 200 zł) oraz GT (201 900 zł).
Z kolei Peugeot 3008 PHEV dostępny jest w dwóch wersjach. Bazowa to ten sam układ, co w 508, a więc dwa silniki (benzynowe 1.6 oraz elektryk), w sumie 225 KM mocy, napęd na przód i 8-stopniowy automat. Takiego SUV-a w wersji Allure wyceniono na 166 500 zł.
Druga hybryda to już topowa odmiana Hybrid4, która jest zasilany jednostką spalinową 1.6 PureTech o mocy 200 KM, a także dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 109 KM. Jeden z tych silników wspomaga przednią oś, drugi tylną. Dzięki temu model 3008 ma napęd na cztery koła. Energię magazynuje akumulator o pojemności 13,2 kWh. Naładowany do pełna pozwala przejechać do 50 km w trybie w pełni elektrycznym. Maksymalna moc całego zestawu napędowego to 300 KM. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy.
Cena 3008 Hybrid4? Od 195 700 zł. Sporo, ale mocniejsza hybryda jest dostępna tylko w wyższej wersji wyposażenia.
>>> Do Studia Biznes przyjechała nowa Mazda CX-30. Zobacz nasze wrażenia z jazdy: