Nowy Volkswagen Passat GTE będzie kosztować w Polsce 169 990 złotych w przypadku sedana i 175 290 złotych, jeżeli zdecydujemy się na wersję kombi.
Co oznacza "nowy" w przypadku hybrydy? Przede wszystkim Passat GTE dostał większe akumulatory. Przed liftem miały 9,9 kWh pojemności, teraz to 13 kWh. Przekłada się to oczywiście na zasięg na samym prądzie. Ten z 50 km wzrósł do 70 km. Są to jednak wartości liczone wg NEDC, a więc mało życiowej normy. Po przeliczeniu na WLTP zasięg nowego Passata GTE powinien wynieść około 55 km. Układ napędowy (1.4 TSI i e-motor) w sumie dostarcza 218 KM mocy.
Hybryda doczekała się oczywiście tych samych poprawek, co reszta Passatów po liftingu. Auto odświeżono więc z zewnątrz, a w kabinie znajdziemy m.in. nową kierownicę, kolejną wersję wirtualnych zegarów, duży 9,2 calowy ekran wkomponowany w konsolę centralną. To z jego poziomu obsługuje się najnowszą wersję systemu multimedialnego, która oferuje zaawansowanego asystenta głosowego.
Lifting to także okazja to aktualizacji listy pokładowych systemów bezpieczeństwa.
>>> Jedną z najważniejszych premier tego roku jest VW ID.3. Czy to prawdziwa rewolucja?