Obiecaliśmy prawdziwe Porsche w epoce elektromobilności - fascynujący samochód sportowy, który nie tylko ekscytuje swoją techniką i dynamiką jazdy, ale wzbudza też pasję u ludzi na całym świecie, zupełnie jak jego legendarni poprzednicy. Teraz spełniamy tę obietnicę
- podkreśla Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju. Porsche Taycan od razu zadebiutowało w dwóch najmocniejszych i najbardziej imponujących osiągami odmianach Turbo i Turbo S. Niemiecka marka wyraźnie chce pokazać, że w jej przypadku silniki elektryczne nie będą oznaczały kompromisów i na drogi wypuszczą rasowy sportowy samochód. Słabsze i tańsze odmiany Taycana zadebiutują jeszcze w tym roku.
Za to w przyszłym roku ma zadebiutować Taycan Cross Turismo. Odmiana mocno inspirowana crossoverami.
Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 560 kW (761 KM), a Taycan Turbo – do 500 kW (680 KM). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s.
Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu czteronapędowych samochodów wynosi 260 km/h.
Całkowita pojemność akumulatora Performance Plus wynosi 93,4 kWh. Co bardzo ważne, Porsche Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast „tradycyjnych” dla aut elektrycznych 400 V. Co to w praktyce oznacza dla kierowcy? Koniec problemów z długim czasem ładowania.
Wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów (zgodnie z WLTP). W idealnych warunkach ładowania czas „tankowania” akumulatora w zakresie od 5 do 80 proc. stanu naładowania wynosi 22,5 minuty. Maksymalna moc ładowania (szczytowa) to 270 kW.
Ile Porsche Taycan będzie kosztować? Za Taycana Turbo zapłacimy 650 tysięcy, a Turbo S - 790 tysięcy złotych. Auto można już zamawiać w polskich salonach.
Porsche Taycanowi poświęciliśmy znacznie obszerniejszy materiał, w którym przyjrzeliśmy się mu znacznie dokładniej (znajdziesz go po kliknięciu w ramkę). Tutaj chcieliśmy wam przybliżyć najważniejsze liczby nowego Porsche.
>>> "Aaaa, ale czad! Jadę ze Stigiem!" Jeszcze nie widzieliśmy naczelnego Moto.pl w takich emocjach: