Wyposażenie Tarraco w napęd typu plug-in Hybrid doskonale ilustruje nasze dążenie do bardziej zrównoważonej mobilności, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej dynamiki i przyjemności z jazdy charakterystycznych dla samochodów Seat. Tarraco będzie w segmencie SUV-ów jednym z niewielu modeli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in
– powiedział Luca de Meo, prezes Seata. Na zdjęciach widzicie na razie zapowiedź modelu. Jednak to projekt bardzo nieodległy od wersji produkcyjnej. Możliwe, że niektóre parametry ulegną jeszcze zmianie, ale nie powinny być to znaczące różnice. SUV wejdzie do sprzedaży w połowie przyszłego roku.
Układ hybrydowy składa się z silnika benzynowego 1.4 TSI o mocy 110 kW i elektrycznego o mocy 85 kW. Łączna moc to 245 KM, a moment obrotowy 400 Nm. Hybrydowe Tarraco będzie się potrafiło rozpędzić do 217 km/h, a 100 km/h na liczniku pojawi się po 7,4 sekundy, co trzeba uznać za bardzo dobry wynik w tak dużym SUV-ie.
W pełni naładowane akumulatory o pojemności 13 kWh pozwolą przejechać na samym silniku elektryku ponad 50 km.
Pakiet stylistyczny FR sprawia, że Tarraco prezentuje się jeszcze ostrzej. Sportowe akcenty znajdziemy także w eleganckim, utrzymanym w ciemnej kolorystyce wnętrzu. W kabinie znajdziemy spłąszczoną kierownicę, elektrycznie sterowane kubełkowe fotele oraz kilka ciekawych akcentów stylistycznych. Nie zabraknie także bogatego wyposażenia z wirtualnymi zegarami, systemem Trailer Assist oraz 9,2-calowym dotykowym ekranem na czele.
Oficjalną premierę koncepcyjnego Tarraco FR PHEV zaplanowano na wrześniowy Salon Samochodowy we Frankfurcie. Tak jak wspomnieliśmy, produkcyjny SUV do pierwszych kierowców trafi w połowie 2020 r.
>>> Jaka jest najbliższa przyszłość motoryzacji? Seat stanie się platformą dostarczającą usługi mobilności. O co w tym chodzi?