Audi e-tron 55 quattro kosztuje wyjściowo w Polsce 342 800 zł. Ma 360 KM mocy (na krótką chwilę silniki mogą jednak dostarczyć kierowcy nawet 408 KM) i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a producent obiecuje, że na pełnych bateriach przejedzie trochę ponad 400 km. Zasięg liczony wg normy WLTP wynosi nawet 417 km.
Już niedługo w ofercie pojawi się tańsza odmiana e-trona oznaczona liczbą 50. Polskiej ceny jeszcze nie znamy, ale ma być wyraźnie niższa. Gdzie poszukano oszczędności? W mocy, baterii, zasiegu i osiągach. Dwa silniki elektryczne Audi e-tron 50 łącznie dają 312 KM mocy i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h? Wciąż bardzo przyzwoite, bo ma oscylować w okolicach równych 7 sekund. Z kolei prędkość maksymalna ma wynieść 189 km/h.
Zasięg jest niższy o ok. 90-100 km i ma wynieść około 300 km. Audi e-tron 50 ma mniejsze o 24 kWh baterie (71 kWh) i jest lżejszy od aktualnie topowej odmiany o 120 kg. Słabsza wersja również ma obsługiwać technologię szybkiego ładowania, a przy użyciu najszybszych ładowarek od 0 do 80 proc. naładujemy akumulatory w ok. 30 minut.
Do Audi e-tron 50 quattro jeszcze wrócimy, kiedy poznamy polskie ceny elektrycznego SUV-a.