Nowe Renault Zoe będzie się musiało zmierzyć na rynku z coraz mocniejszą konkurencją. Auta podobnych rozmiarów niedawno zaprezentował koncern PSA - Peugeota e-208 oraz Opla Corsę-e. Nowe Renault Zoe ma zaoferować aż 389 km zasięgu na jednym ładowaniu. To zasługa nowych baterii, które przy identycznych rozmiarach mają pojemność 52 kWh. Wcześniej baterie miały 40 kWh, a deklarowany zasięg francuskiego elektryka to ok. 300 km. Przeskok w kolejną generację oznacza więc wyraźną poprawę.
Nowe Renault Zoe ma obsługiwać także technologię szybkiego ładowania. Podczas pierwszej prezentacji podano następujące czasy ładowania:
Kolejną dużą nowością jest motor elektryczny R135, który zgodnie z nazwą dostarcza kierowcy 135 KM mocy oraz 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dotychczas w najmocniejszej wersji było to ok. 110 KM. Nowe Renault Zoe ma przyspieszać do 100 km/h w 10 sekund, a na drodze szybkiego ruchu rozpędzić się do 140 km/h. Od 80 do 120 km/h nowe Zoe rozpędzi się w 7,1 s, o 2,2 s szybciej.
Słabszy motor R110 ma pozostać w ofercie.
Nowa generacja to także odświeżony wygląd elektryka. Sporo pozmieniało się również w kabinie, gdzie znajdziemy dwa duże ekrany - 10 calowy przed oczami kierowcy (wirtualne zegary) oraz 9,3 calowy wyświetlacz nowego systemu multimedialnego. Ten będzie obsługiwał Android Auto oraz Apple CarPlay.
Imponować ma lista pokładowych systemów bezpieczeństwa. Zoe zostanie wyposażone m.in. w asystenta martwego pola, system utrzymywania w pasie ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne światła, asystenta wjazdu na wzniesienie czy system awaryjnego hamowania.