Elektryczny Hyundai Kona do tej pory był dostępny tylko na zagranicznych rynkach. Kupienie tego auta w Polsce było niemożliwe. Jednak jak to mówią – lepiej późno, niż wcale, a Hyundai Kona Electric właśnie pojawił się w polskim cenniku koreańskiej marki.
Hyundai Kona Electric występuje w dwóch wariantach. Podstawowa odmiana dysponuję baterią 39,2 kWh, 136-konnym silnikiem elektrycznym i zasięgiem 289 kilometrów (wg WLTP). Wersja Premium otwiera cennik kwotą 165 900 zł. To sporo drożej, niż u naszych zachodnich sąsiadów. W Niemczech bazową Konę Electric kupimy za 34 600 Euro, czyli niecałe 150 tys. zł.
Koreański producent oferuje też drugą wersję tego samego auta. Kona Electric z baterią 64 kWh może pochwalić się mocą 204 KM i świetnym przyspieszeniem – sprint od zera do setki zajmuje 7,6 s. Jednocześnie taka wersja legitymuje się pokaźnym zasięgiem – na pełnym naładowaniu przejedziemy 449 km (wg WLTP), a to już daje spore pole manewru i możliwość dalszego wyjazdu. Kona Electric w takiej specyfikacji kosztuje 189 900 zł za bazową wersję Premium, i 206 900 zł za topową odmianę Platinum. To znów drożej, niż za naszą zachodnią granicą – tam za mocniejszą Konę zapłacimy 46 790 Euro, czyli niecałe 201 tys. zł.
Pozytywnie zaskakuje lista standardowego wyposażenia. Na pokładzie bazowej wersji znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele i kierownicę, kamerę cofania i czujniki parkowania (z przodu i z tyłu), nawigację oraz system nagłośnienia KRELL. Wyższa wersja wyposażenia Platinum posiada dodatkowo elektrycznie sterowane fotele, bezprzewodową ładowarkę smartfona, wyświetlacz przezierny HUD, dodatkową pompę ciepła i wiele systemów bezpieczeństwa – asystenta martwego pola, system utrzymywania toru jazdy oraz układ rozpoznawania ograniczeń prędkości. Z listy wyposażenia opcjonalnego mamy do wyboru skórzaną tapicerkę, lakier metaliczny i czarny dach.
Elektryczny Hyundai Kona występuje w 7 kolorach nadwozia i dwóch wariantach kolorystycznych wnętrza. Co ciekawe, elektryczny model koreańskiego producenta jest objęty standardową, pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów. Koncern udziela jednocześnie 8 lat gwarancji na same baterie. Tu jednak z limitem 200 tys. km.