Volkswagen zmieni logo. Nadchodzi nowa era dla marki

Niemiecki koncern Volkswagen AG zamierza zmienić logo. Wszystko z powodu przygotowania do ery samochodów elektrycznych.

Nowe logo zadebiutuje publicznie dopiero w przyszłym roku. Zanim to nastąpi, niemiecki koncern przedstawi swoje plany rozwoju w segmencie aut elektrycznych. Ostatnia zmiana znaczka VW miała miejsce sześć lat temu. Znaczek otrzymał wtedy bardziej trójwymiarowy wygląd, ale w istocie niewiele zmienił się od czasu ponownego uruchomienia zakładów po wojnie.

Dyrektor marketingu Volkswagena tłumaczy zmianę logo niezbyt dobrą kondycją firmy w porównaniu z poprzednimi latami. Wpływ na to miała afera Dieselgate, ale poza tym władze marki nie chcą, żeby była emocjonalnie odbierana jako „zbyt niemiecka”.

 

Promocja nowego wizerunku będzie się odbywać za pośrednictwem mediów cyfrowych i społecznościowych. Producent chce przekonać swoich klientów, że warto przestawić się na pojazdy z napędem akumulatorowym.

Cele niemieckiego koncernu są bardzo ambitne – grupa liczy na wzrost wartości o 20 mld euro, dzięki elektrycznej technologii. Nowe auta ze znaczkiem VW mają być bardziej przystępne i pełne innowacji. Trzeba się liczyć z tym, że będą również droższe.

Za realizację przyszłych planów Volkswagena odpowiada nowy CEO, Herbert Diess, który od piątku piastuje stanowisko. Pierwsze, seryjne auta z napędem elektrycznym pojawią się w 2020 roku.

Więcej o:
Copyright © Agora SA