Daimler rzuca wyzwanie Tesli - elektryczna ciężarówka

Coraz więcej producentów samochodów ciężarowych interesuje się napędami elektrycznymi. Koncern Daimler rzuca wyzwanie Volkswagenowi i Tesli prezentując zupełnie nową submarkę - Mitsubishi Fuso Truck.

Nowa submarka należąca do koncernu Daimler zajmie się produkcją zeroemisyjnych ciężarówek i autobusów. Pierwszym projektem jest debiutujący na salonie w Tokio model E-Fuso Vision One. Elektryczny samochód ciężarowy waży około 23 ton i zapewnia ładowność na poziomie 11 ton - tylko o 2 tony mniej niż jego wysokoprężny odpowiednik. Elektryczny model powstał z myślą o przemieszczaniu ładunków w obrębie miasta. Maszyna wyposażona w akumulatory o pojemności 300 kWh przejedzie nawet 350 kilometrów na jednym ładowaniu.

Producent liczy, że koncepcyjna ciężarówka pojawi się w produkcji w ciągu czterech lat. Auto trafi na rynek europejski, a także do Japonii i USA, gdzie coraz mocniej wspiera się elektromobilność. W międzyczasie koncern Daimler wprowadza na rynek model eCanter - lekki samochód dostawczy (waży 7,5 tony) z napędem elektrycznym o zasięgu 100-120 km.

Auto zadebiutowało podczas imprezy w Nowym Jorku. Pierwsze egzemplarze Fuso eCanter trafiły już pilotażowo do klientów w Japonii (Seven-Eleven, Yamato) i USA (UPS oraz organizacje NGO).

Więcej o:
Copyright © Agora SA