BMW i3 to samochód rewolucyjny. Po raz pierwszy w modelu seryjnym zastosowano włókno węglowe zatapiane w tworzywie sztucznym (CFRP). Tam, gdzie trzeba było zastosować elementy metalowe wykorzystano stopy aluminium. Klient ma do wyboru wersję w pełni elektryczną, lub hybrydową, w której dodano niewielki silnik spalinowy odpowiedzialny za doładowywanie akumulatorów w razie potrzeby. Do tego atrakcyjna cena - oczywiście na tle innych modeli elektrycznych - spowodowała spore zainteresowanie klientów.
Produkcja seryjna BMW i3 rozpoczęła się w fabryce w Lipsku 18 września 2013 roku. Pierwsze auta jeszcze nie dotarły do klientów, a BMW zdążyło już zebrać ponad 10 tys. zamówień. Rozważając zakup i3 warto się pospieszyć, gdyż czas oczekiwania może się w najbliższym czasie jedynie wydłużyć.
W przypadku BMW i8 jest jeszcze lepiej, z punktu widzenia monachijskiej firmy. Chociaż sprzedaż ma się rozpocząć w połowie 2014 roku, całą produkcja przewidziana na przyszły rok została już... wyprzedana. Chcąc kupić to auto trzeba liczyć się z dostawą w 2015 roku.