1,51 mln aut, których może dotyczyć usterka, jest zarejestrowanych w Japonii, 669 tys. w Stanach Zjednoczonych, a pozostałe w innych częściach świata. W Polsce o wizytę w serwisie zostanie poproszonych około 12 tys. właścicieli Toyot (modele: Prius II, Avensis II i Corolla poprzedniej generacji).
Na skutek niewystarczającego utwardzenia, może nastąpić deformacja elementu łączącego wał kolumny kierowniczej z przekładnią kierowniczą. Sytuacja ta może wystąpić wyłącznie w wyniku częstych, wykonywanych z dużą siłą, obrotów kierownicą do oporu, przy niskich prędkościach, kiedy układ kierowniczy poddawany jest największym obciążeniom. Ewentualna deformacja może prowadzić do wewnętrznego luzu, a w konsekwencji do przyśpieszonego zużycia.
>> Japoński rywal VW Golfa już od 22 tys. zł <<
W Polsce akcja dotyczy wybranych egzemplarzy modeli Prius II, Avensis II oraz poprzedniej generacji modelu Corolla, wyprodukowanych w latach 2001-2009. Użytkownicy zostaną powiadomieni listownie przez Toyota Motor Poland i zaproszeni na nieodpłatne sprawdzenie i ewentualną wymianę elementu. Czynność ta zajmie ok. 60 minut.
Toyota Motor Corporation ogłosiła także akcję przywoławczą modelu Prius (w Polsce dotyczy ona około 180 egzemplarzy modelu, wyprodukowanych w latach 2003-2009). W wybranych egzemplarzach może nastąpić usterka elektrycznej pompy układu chłodzenia hybrydowego zespołu napędowego. Istnieje prawdopodobieństwo zatrzymania pracy silnika elektrycznego pompy, co spowoduje zapalenie się kontrolek na panelu instrumentów. W szczególnych przypadkach może nastąpić przepalenie bezpiecznika zasilającego pompę i w konsekwencji zatrzymanie pracy zespołu hybrydowego. Naprawa usterki trwa 90 minut.
Warto podkreślić, że na świecie nie odnotowano żadnego wypadku spowodowanego powyżej opisanymi usterkami. Jak podkreśla Toyota, akcja ma za zadanie wyeliminować prawdopodobieństwo usterki w przyszłości.
ZOBACZ TAKŻE:
Ile trzeba zapłacić za nową Toyotę Auris? Znamy polskie ceny