Niedrogi samochód elektryczny z zasięgiem prawie 400 km

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
05.05.2020 13:00
A A A
Nissan Leaf

Nissan Leaf (Nissan)

autor
open-image
Pierwsza generacja Nissana Leafa trafiła do ponad 300 tysięcy klientów. Druga sprzedaje się jeszcze lepiej, gdyż jest samochodem dojrzalszym. Zmienia się też światopogląd kierowców. „Elektryki” zyskują na popularności z uwagi na szereg zalet, których próżno szukać w autach z napędem konwencjonalnym. Ponadto, dzięki wersji z baterią o pojemności 62 kWh, możemy wybrać się na drugi koniec Polski bez przerwy na ładowanie. Jak to możliwe?
    • Większy od Golfa

      Leaf pozycjonowany jest w klasie kompaktowej, ale długością zrównuje się raczej z odmianami kombi aut kompaktowych. A przecież mamy do czynienia z hatchbackiem. Auto mierzy 449 cm długości, 179 cm szerokości i 154 cm wysokości. Spory jest też rozstaw osi – 270 cm. Opływowe kształty podkreślono opcjonalnymi, w pełni LED-owymi reflektorami, 17-calowym obręczami ze stopów lekkich, a także czujnikami cofania i zestawem kamer o zasięgu 360 stopni.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • Potężna bateria

      Podstawowy Leaf dysponuje akumulatorem o pojemności 40 kWh. Niedawno jednak ofertę uzupełniła wersja 62 kWh. Z taką baterią i silnikiem o mocy 217 KM, Nissan jest bardzo wydajnym samochodem. Przede wszystkim z uwagi na osiągi. Moment obrotowy (340 Nm) otrzymujemy od startu. Tym samym, sprint do setki trwa 6,9 sekundy. To tyle, ile jeszcze dekadę temu oferowały usportowione samochody. Nieźle też przedstawia się prędkość maksymalna – 157 km/h.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • Efektywny w mieście

      Auto elektryczne najlepiej sprawdza się w mieście, gdzie najczęściej odzyskujemy energię podczas hamowania. By temu pomóc, Nissan zastosował kilka poziomów rekuperacji. Decydując się na najwyższą siłę wytracania prędkości, możemy zapomnieć o pedale hamulca. Wystarczy kilka kilometrów, by wczuć się w działanie mechanizmu i przewidywać drogowe sytuacje. W takich warunkach zasięg Leafa przekroczy 500 kilometrów, co jest najlepszym wynikiem w klasie.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • Przyjemny w trasie

      Duża bateria oznacza spory zapas energii. Nissan podaje, że w cyklu mieszanym zasięg wynosi około 385 km. Nie trzeba wyrzeczeń, by taki wynik stał się możliwy. Leaf jest dość oszczędnym autem i każde 100 kilometrów na drodze ekspresowej pochłonie około 18-20 kW. Jeszcze lepiej przedstawia się sytuacja na drogach krajowych, gdzie obowiązuje ograniczenie do 90 km/h. Ponadto, japoński kompakt zapewnia dobrą elastyczność aż do maksymalnej szybkości.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • Nie poczujesz różnicy

      Poza ciszą w kabinie, elektrycznym Nissanem jeździ się niemal tak samo, jak każdym innym kompaktem z napędem konwencjonalnym. Ponadto, Leafa wyróżnia dość precyzyjny układ kierowniczy i sprężyste zawieszenie. Pewnie zachowuje się w zakrętach i przy prędkościach autostradowych. Dodatkowo, otrzymujemy do dyspozycji szereg systemów wsparcia. Dzięki nim, możliwa staje się okresowa jazda w trybie autonomicznym.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • Atrakcyjna oferta

      Z Nissanem łatwo się zaprzyjaźnić. Ten dojrzały kompakt przekonuje dynamiką, właściwościami jezdnymi i funkcjonalnością. Dodatkowo, uzupełnienie prądu z szybkiej ładowarki (50 kW) do 80 procent, zajmie niewiele ponad godzinę. Wizyty na publicznych, bezpłatnych ładowarkach sprawią, że będziemy jeździć za darmo. Do tego dochodzą aktualne rabaty sięgające 37 500 zł. Dodatkową korzyść stanowi dopłata rządowa w wysokości do 18 750 złotych.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
autor

*** ***

REDAKCJA

Więcej o: