Wybór odpowiedniego auta należy do trudnych decyzji. Przy obecnej modzie na SUV-y, nie należy zapominać o samochodach z klasycznych segmentów. To nie tylko pojazdy miejskie, lecz również kompaktowe. Na przeciwległym biegunie znajdziemy natomiast potężne maszyny rekreacyjne z napędem na obie osie i kabiną mieszczącą nawet 7 osób. Na co się zatem zdecydować? Prześwietlamy ofertę z kilku segmentów.
-
-
Skoda Fabia
W modelach, które od lat biją rekordy popularności na wielu rynkach Europy, kontrowersyjne zmiany nie są potrzebne. Właśnie tym tropem podąża Skoda, która przy każdej modernizacji skupia się na poprawie aspektów technicznych i liście udogodnień wpływających na komfort i bezpieczeństwo. Fabia w Polsce cieszy się uznaniem od dwóch dekad. W tym czasie doczekaliśmy się trzech generacji. Ostatnia występuje jako hatchback i kombi. Krótszy wariant ma 400 centymetrów długości, zaś rodzinna odmiana jest dłuższa o 26 cm.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Sporo nowości
Ponadto, po raz pierwszy w historii Fabia dostępna jest z przednimi i tylnymi światłami wykonanymi w technologii LED. To dzięki nim już na pierwszy rzut oka wiadomo, że mamy do czynienia z najnowszą odsłoną modelu. Ciekawy dodatek stanowią 18-calowe obręcze ze stopów lekkich i kontrastujące z lakierem nadwozia akcenty zarezerwowane dla specyfikacji Monte Carlo.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Nowoczesne systemy
Do Fabii możemy zamówić systemy do tej pory dostępne w samochodach z wyższych segmentów. Na liście opcji znajdziemy między innymi BLIND SPOT DETECTION (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i REAR TRAFFIC ALERT (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego). Ekran systemu infotainment SWING został powiększony - ma teraz przekątną 6,5 cala. Za niewielką dopłatą otrzymamy też kamerę cofania i panoramiczne okno dachowe. Pojemność bagażnika w kombi wynosi od 530 do 1395 litrów. Jeśli wybierzemy hatchbacka, kufer pochłonie od 330 do 1150 litrów.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Silniki benzynowe
Silniki benzynowe generują od 60 do 110 koni mechanicznych. Najmocniejsze wersje można połączyć z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową, cechującą się błyskawiczną zmianą przełożeń. Najszybsza Fabia przyspiesza do setki w 9,7 sekundy i rozpędza się do 196 km/h. Zużywa przy tym 5,6-6,2 litra na 100 kilometrów.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Atrakcyjny rabat
Decydując się na akcję promocyjną związaną ze 125-leciem koncernu, auta z rocznika 2019 można kupić z rabatem sięgającym 5500 złotych. Dodatkową korzyść stanowi promocyjne finansowanie oraz przecenione pakiety wyposażeniowe, na których zaoszczędzimy dodatkowe kilka tysięcy złotych.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Skoda Scala
Scala wpisuje się w lukę między Fabią a Octavią. Tym samym, trafiła do wymagającej grupy kompaktowych konstrukcji. Auto oparte na modułowej platformie MQB AO jest wyraźnie dłuższe od Fabii – 436 cm. Cechuje się bardziej obłymi kształtami i ciekawymi akcentami w postaci LED-owych reflektorów, a także kontrastującymi z lakierem nadwozia lusterkami zewnętrznymi i grillem z wbudowanym radarem alarmującym o przeszkodach przed pojazdem. W razie wykrycia zagrożenia i braku reakcji kierowcy, system automatycznie uruchomi hamulce.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Nowoczesne wnętrze
Wnętrze Skody jest nowoczesne. Przed oczami kierowcy pojawiły się opcjonalne, wirtualne wskaźniki o przekątnej 10,25 cala. W alternatywie pozostają klasyczne, analogowe. Możemy dopasować grafikę do własnych potrzeb i cieszyć się nienaganną czytelnością wskazań. Nowy jest również centralny ekran. Może mieć 6,5, 8 lub 9,2 cala po przekątnej. Nie został wbudowany w kokpit, tylko lekko wyciągnięty by ułatwić jego obsługę. Multimedialna jednostka w najwyższej specyfikacji łączy się z Internetem i po raz pierwszy bezprzewodowo ze smartfonami opartymi na Androidzie lub Apple CarPlay.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Pojemny bagażnik
Pozostałe udogodnienia to m.in. panoramiczne okno dachowe, automatyczna klimatyzacja regulowana w dwóch strefach, aktywny tempomat funkcjonujący do 210 km/h i parasolka chowana w przednich drzwiach. Bagażnik w standardowej konfiguracji ma 467 litrów i jest ustawny. Po złożeniu asymetrycznego oparcia drugiego rzędu, zyskujemy dostęp do 1410 litrów. W klasie kompaktowej to świetny rezultat.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Niezła dynamika
Podstawowy silnik kompaktowej Skody to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych łączony z manualną, 6-stopniową przekładnią. To rozsądna propozycja dla szukających niezłej dynamiki w mieście i oszczędności w spokojnej trasie. Wyżej plasuje się 1.5 TSI sprzężone z dwusprzęgłowym, 7-stopniowym automatem DSG. W takiej konfiguracji Skoda przekazuje 150 KM i 250 Nm na koła przedniej osi. Auto jest dynamiczne – 8,2 sekundy do setki i 219 km/h prędkości maksymalnej.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Sporo mocy
Zwolennicy jednostek wysokoprężnych nie mają większego wyboru. W ofercie znajdziemy 4-cylindrowe 1.6 TDI o mocy 115 KM. Diesla można sparować z manualem lub automatem DSG o 7 stopniach. W tym przypadku minimalne zużycie paliwa według normy WLTP wyniesie 4,9 litra w cyklu mieszanym. Niezła jest też dynamika – niewiele ponad 10 sekund do 100 km/h.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Udany debiut
Scala zaliczyła udany debiut w Polsce. Znajduje się wśród najchętniej wybieranych aut kompaktowych w ostatnich miesiącach. To zasługa przestronnej kabiny, ciekawej stylizacji i dobrych właściwości jezdnych. Poza tym, nowy model dostępny jest obecnie w atrakcyjnej cenie. Maksymalny upust sięga 8500 zł. Jeśli jednak wybierzemy któryś z pakietów podnoszących komfort i bezpieczeństwo, zyskamy łącznie nawet 14 899 zł.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Skoda Kodiaq
To pierwszy w historii tak duży SUV Skody. Na pokładzie zmieści pięć lub siedem osób i oferuje gadżety, które dotąd można było spotkać w samochodach z metką premium. Poza udogodnieniami elektronicznymi, mamy też napęd na obie osie. Prześwit na poziomie 188 mm wraz z adaptacyjnym zawieszeniem z funkcją off-road pozwoli bez mrugnięcia okiem pokonać koleiny wypełnione błotem czy zaśnieżone drogi. AWD wpływa nie tylko na komfort, lecz również na bezpieczeństwo. Auto ma blisko 4,7-metra długości, co przekłada się na sporo przestrzeni w przedziale pasażerskim.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Dużo ciekawych dodatków
W standardowej konfiguracji kufer zmieści 270, a po złożeniu dwóch rzędów aż 2065 litrów. W dwóch rzędach miejsca wystarczy dla kompletu podróżnych. Możemy liczyć na wiele ciekawych dodatków:SPRAWDŹ CENNIK
- trójstrefowa klimatyzacja automatyczna
- DCC – zawieszenie adaptacyjne dla napędu 4x4
- AREA VIEW CAMERA - system kamer 360°
- Reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS
- Bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie silnika
-
-
-
Dynamiczne jednostki
Podstawowe wersje Kodiaqa występują z napędem na przednią oś, zaś najmocniejsze łączą się z 4x4. Dynamiczne jednostki napędowe mogą współpracować z 6-stopniową skrzynią manualną albo dwusprzęgłowym automatem DSG. Bazowym motorem jest 1.5 TSI (150 KM). 190-konne 2.0 TSI to propozycja dla żądnych dobrej dynamiki zarówno w mieście jak i na autostradzie. 2-litrowy diesel o mocy 150 KM zużywa w cyklu średnim skromne 6,2-6,7 litra na 100 km. W obwodzie pozostaje 2.0 TDI generujące 190 KM.SPRAWDŹ CENNIK
-
-
-
Kodiaq dostępny z rabatem
Przez 125 historii Skoda zaskakiwała różnymi środkami transportu. Były to nie tylko samochody, lecz również rowery i autobusy. Kodiaq rozpoczął crossoverową ofensywę. Jako największe auto koncernu może pochwalić się przyzwoitymi możliwościami off-roadowymi, wydajnym napędem 4x4 i długą listą elektronicznych gadżetów. W ramach aktualnej promocji obejmującej samochody z rocznika 2019, rekreacyjne auto dostępne jest z rabatem sięgającym 15 500 złotych.SPRAWDŹ CENNIK
-
*** ***
REDAKCJA