GLC jest najpopularniejszym SUV-em Mercedesa w Polsce. Występuje w klasycznej, 5-drzwiowej odmianie oraz modnym nadwoziu Coupe. W obu przypadkach mamy do czynienia z klasą premium w czystej postaci. Uniwersalne auto o zwiększonym prześwicie zapewniające wygodę na poziomie limuzyny z segmentu D. Czy takie auta warte są swojej ceny?
-
-
5 lat doświadczenia
W 2015 roku GLC zastąpił popularnego GLK. Auto szybko zdobyło uznanie dziennikarzy i klientów, co przełożyło się na spore zainteresowanie na Starym Kontynencie oraz w Polsce. Najpopularniejszym modelem w gamie w pierwszym półroczu 2019 roku okazał się GLC Coupe – zarejestrowano w Polsce 1306 sztuk. Nieco dalej uplasował się bliźniaczy GLC. Auto upodobniło się do nowszych modeli i zyskało wiele nowoczesnych technologii. Nie zmieniły się natomiast proporcje nadwozia.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Niewielkie różnice
Klasyczny SUV ma 465,5 cm długości, 189 szerokości i 164 wysokości. Wersja Coupe jest o 7,5 cm dłuższa, tak samo szeroka i o 4 cm niższa. Prześwit wynosi 18 cm. Co istotne, w obu przypadkach w standardzie dostajemy LED-owe reflektory, a na liście opcji znajdziemy ich bardziej zaawansowany odpowiednik MULTIBEAM LED. W tym przypadku snop światła dynamicznie dopasowuje się do sytuacji na drodze w taki sposób, by nie oślepiać innych kierowców.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Nowości w kabinie
Sporo zmian pojawiło się w kabinie GLC. Zmieniono kierownicę oraz panel dotykowy na konsoli centralnej. Nowość stanowi też MBUX. To multimedia oparte na rozszerzonej rzeczywistości wpisanej między innymi w nawigację wyświetlającą na ekranie zdjęcia pomagające odnaleźć się na drodze. Układ pozwala również komunikować się kierowcy za sprawą dotyku ekranu, kierownicy i paneli Touch Control oraz gestami i głosowo po wypowiedzeniu formuły „Hej Mercedes”.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Gadżety i przestrzeń
Kierowca ma też do dyspozycji wirtualny zestaw wskaźników, aktywny tempomat i układ kamer 360 stopni. GLC zapewnia sporo miejsca w dwóch rzędach, ale w Coupe pasażerowie (regulowanej) tylnej kanapy będą go mieli mniej nad głowami. Bagażnik klasycznej odmiany mieści od 550 do 1600 litrów. W usportowionej odmianie jest nieco mniejszy, ale wciąż pakowny – ma pojemność od 500 do 1400 litrów.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Solidna dawka emocji
Wszystkie silniki w GLC mają w standardzie automatyczną skrzynię biegów o 9 stopniach. Benzynowa gama już w bazowej wersji dysponuje systemem Mild Hybrid ograniczającym emisję CO2 i zużycie paliwa. Jednostki mają 197 KM i 280 Nm oraz 258 KM i 370 Nm. Są też wspomagane elektrycznym rozrusznikiem generującym dodatkowe pokłady momentu obrotowego – EQ Boost. To przekłada się na dobrą dynamikę od startu, a także lepszą elastyczność w trasie.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Niutonometrów pod dostatkiem
Diesel występuje w czterech wersjach mocy. Wszystkie z napędem na cztery koła. 2-litrowe dysponują mocą od 163 do 245 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 360, 400 i 500 Nm. Najmocniejszy ma trzy litry pojemności i oznaczenie 400 d. W tym przypadku seryjny jest napęd na obie osie, a moc wynosi 330 KM. Sprint do setki trwa zaledwie 5,1 s. Potężne zasoby mocy gwarantują świetną elastyczność i niskie zużycie paliwa – 7 l w cyklu mieszanym.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Hybryda i AMG
Zwolennicy ekologicznych rozwiązań mogą łaskawym okiem spojrzeć na 333-konną hybrydę zużywającą średnio zaledwie 2,3 litra benzyny na 100 kilometrów. Szczyt gamy został zarezerwowany dla AMG GLC 63 4MATIC+. Pod jego maską pracuje podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 litrów. Rozwija moc 476 KM i 650 Nm, natomiast we wzmocnionej wersji AMG GLC 63 S 4MATIC+ aż 510 KM i 700 Nm. Zużycie paliwa w cyklu średnim wynosi zaledwie 12,9 litra na 100 km.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Klasyka połączona z rzeczywistością
GLC w udany sposób łączy klasyczne podejście do designu z nowoczesnymi gadżetami wynoszącymi model do ery zaawansowanej cyfryzacji. Coupe kryje w niżej poprowadzonej linii dachu i dynamicznie ściętym tyle sportowego ducha. Obie wersje cechuje natomiast wysoki komfort jazdy i wszechstronność w rozmaitych warunkach. Klasyczna wersja dostępna jest od 1750 zł netto miesięcznie, natomiast bardziej wyrazista konstrukcja kosztuje od 2119 zł (Lease&Drive 1%)SPRAWDŹ OFERTĘ
-
*** ***
REDAKCJA