Kluczowym punktem bezpieczeństwa są opony. To jedyny element łączący auto z nawierzchnią. Wobec tego, co kilka lat musimy stanąć przed wyborem odpowiedniego ogumienia. Nie jest to łatwe zadanie, bowiem konkurencja jest spora, a rynek oferuje wiele rozmaitych produktów. Do tego dochodzi zmienna pogoda i warunki eksploatacji. Zatem na co się zdecydować? Na opony letnie, czy może całoroczne?
-
-
Kiedy zmienić oponę na letnią?
Fachowcy zalecają zmianę opon na letnie w momencie, gdy średniodobowa temperatura przekracza 7 stopni Celsjusza powyżej zera. Wtedy zimowa mieszanka traci swoje właściwości i przestaje zapewniać optymalną trakcję. Letnie lub całoroczne ogumienie znacznie lepiej spisuje się na asfalcie, podczas przejazdów przez rozlewiska, a także w dynamicznie pokonywanych zakrętach. Korzystniej też przedstawia się zużycie bieżnika i hałas generowany podczas jazdy.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Szukamy odpowiedniej opony letniej
Są dwie szkoły. Pierwsza z nich zakłada jazdę w okresie ciepłym na oponach typowo letnich. Takie rozwiązanie jest dobre, choć trzeba pamiętać o zaopatrzeniu się w zimowy produkt, a także o zapewnieniu miejsca składowania.Poza tym, ma to szereg zalet. Dobra przyczepność, dość krótka droga hamowania, jak również długie życie bieżnika. Opony z metką premium spiszą się też na torze. Do takich należy Michelin PRIMACY 4 zaprezentowany w 2018 r.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Opona premium
PRIMACY 4 to produkt klasy premium przeznaczony do samochodów osobowych. Cechuje się trzymaniem parametrów aż do granicznego zużycia bieżnika. Dzięki zastosowaniu asymetrycznego układu lamelek i klocków, względem poprzednika znacznie lepiej radzi sobie z odprowadzaniem wody. Producent daje 5-letnią gwarancję, a ogumienie pozwala mknąć z prędkością nawet 300 km/h. W ramach bieżącej promocji, oponę w rozmiarze 205/55/16 można kupić za 338 zł.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
A może opona całoroczna?
Z badań przeprowadzonych dla Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego wynika, że około 8 procent Polaków korzysta z wielosezonowego ogumienia. Z każdym rokiem podana wartość nieznacznie rośnie. Wynika to z faktu, że takich opon nie trzeba co pół roku zmieniać, magazynować, a jedynie należy dbać o odpowiednie ciśnienie powietrza, wyważenie i odpowiednią eksploatację. Trzeba tylko wybrać odpowiedni produkt. Przejrzeliśmy rynek i wytypowaliśmy oponę Michelin.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
-
-
Atrakcyjna cena to nie wszystko
Klimat się ociepla, a zimy stają się łagodniejsze. Jeśli nie użytkujemy auta w alpejskich warunkach, dobrym wyborem będzie całoroczna guma. Michelin CROSSCLIMATE+ pozwala podróżować z prędkościami rzędu 210 km/h, a generowany poziom hałasu to przyzwoite 69 dB. Występuje w rozmiarze 15-19 cali i przewidziany jest do samochodów osobowych. Opona została wysoko oceniona przez użytkowników, a dodatkowy argument stanowi promocyjna cena.SPRAWDŹ OFERTĘ
-
*** ***
REDAKCJA