Kompaktowy SUV klasy premium - sprawdzamy zalety Mercedesa GLB

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
11.05.2020 14:02
A A A
Mercedes GLB

Mercedes GLB (Mercedes)

autor
open-image
Jest pierwszym kompaktowym SUV-em Mercedesa, który zmieści na pokładzie 7 osób. Przedstawiony został w zeszłym roku, ale dopiero teraz na dobre zagościł w polskich salonach. Bazuje na nowej, modułowej platformie i już pojawił się w wersji AMG. To auto wielozadaniowe. Sprawdzi się nie tylko na asfalcie, lecz również na nieutwardzonych szlakach.
    • Siedzimy trochę wyżej

      GLB wykorzystuje platformę podłogową z Klasy A i B, ale wydłużoną o 10 cm. Zwiększony prześwit i dość wysoko umieszczone siedziska gwarantują dobry przegląd pola przed samochodem. Plastikowe osłony na 463-centymetrowym nadwoziu udanie współgrają z opcjonalnym napędem na cztery koła. Dostępu do 570-litrowego bagażnika może strzec elektrycznie unoszona pokrywa. Próg załadunku jest niski, co ułatwia pakowanie.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Przestrzeń i jakość

      Mercedes oferuje trzy rzędy siedzeń. Pierwsze dwa fotele można wyposażyć w elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Kanapę da się przesuwać w zakresie 14 cm, a oparcie ustawić pod najbardziej odpowiednim kątem. Na opcjonalnych, wysuwanych z podłogi bagażnika siedziskach zmieszczą się osoby o wzroście do 170 cm. Jak przystało na klasę premium, możliwości konfiguracji ogranicza jedynie fantazja właściciela, a materiały wykończeniowe są najwyższej jakości.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Długa lista dodatków

      Kokpit może zdobić szczotkowane aluminium, panele obszyte skórą lub eleganckie dekory o fakturze drewna. Zestaw uzupełnia LED-owe oświetlenie w rozmaitych kolorach. Centralną część deski rozdzielczej zdominowały ekrany o bardzo dobrej rozdzielczości. Nawigacja zyskała funkcję rozszerzonej rzeczywistości i na wyświetlaczu przekazuje obraz z przedniej kamery, ułatwiając wykonywanie manewrów. System sterujemy dotykowo, głosowo lub gładzikiem.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Automatyczna skrzynia standardem

      Producent wyposażył wszystkie silniki w automatyczną skrzynię biegów. Paletę diesli otwiera 2-litrowa jednostka o mocy 116 KM. Przyspiesza do setki w 11,3 sekundy i rozpędza się do 188 km/h. Ten sam silnik występuje w wersjach o mocach 150 i 190 koni mechanicznych. Obie mogą współgrać z napędem na cztery koła. Mocniejsza zapewnia dobre osiągi. W tym przypadku pierwsza setka pojawia się na liczniku po 7,6 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 217 km/h.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Od 163 do 306 koni mechanicznych

      Gama silników benzynowych składa się z trzech jednostek napędowych. Podstawowa to efekt aliansu z Renault. Z 1,3-litra pojemności udało się uzyskać 163 KM, co umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy. Lepiej przedstawia się odmiana 2-litrowa o mocy 224 KM – sprint do 100 km/h zajmuje jej 7,1 s. Na szczycie gamy znajdziemy wersję AMG. Ta generuje 306 KM i 400 Nm, co w połączeniu z obniżonym zawieszeniem gwarantuje sportowe doznania.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Odrobione lekcje

      GLB udowadnia, że w Mercedesie znają się na uterenowionych samochodach. Można go swobodnie personalizować i wyposażyć w gadżety, które do niedawna występowały w topowych autach koncernu. Ponadto, producent stworzył platformę internetową, gdzie znajdziemy wiele pojazdów dostępnych od ręki. W elastycznym programie Lease&Drive 1%, 163-konnego Mercedesa można użytkować za 1650 zł netto miesięcznie. Okres umowy to dwa lata.
      SPRAWDŹ CENNIK
autor

*** ***

REDAKCJA