Mazda 3 sedan - przeglądamy ofertę eleganckiego sedana

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
05.03.2019 10:29
A A A
Mazda 3 sedan

Mazda 3 sedan (Mazda)

autor
open-image
Moda na sedany przemija? Nic bardziej mylnego. Może i crossovery zyskują na popularności, ale klasycznych segmentów nie można omijać. Tym bardziej, jeśli cenimy sobie elegancję, praktyczność i dobre właściwości jezdne.
    • Nowy język stylizacyjny

      Mazda idzie z duchem czasu i przykłada sporo uwagi do designu. Dobry tego przykład stanowi „trójka”. Kompaktowy model z wysokimi aspiracjami. Debiutuje w momencie, gdy klienci przenoszą zainteresowanie na podniesione, rekreacyjne modele. Niemniej, tego auta nie warto bagatelizować. Wygląda reprezentacyjnie i dynamicznie. Ma 466 cm długości, 179,5 szerokości i 144 wysokości. Aktywne, w pełni diodowe reflektory zapewniają optymalną widoczność w nocy.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • Wnętrze z dobrych tworzyw

      Japończycy chcieliby stanowić pomost między zwykłymi markami, a klasą premium. W związku z tym, mocno przyłożyli się do wnętrza najnowszego, kompaktowego modelu. Mamy do czynienia z tworzywami wysokiej próby. Są miękkie i solidnie spasowane. Całość wygląda elegancko, a multimedia spodobają się miłośnikom gadżetów. Cyfrowy kombajn łączy się ze smartfonami oparty na systemach Android Auto i Apple CarPlay. Ma też precyzyjną nawigację i niezłą kamerę cofania.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • Wyposażenie standardowe

      Już w podstawowej wersji Kai, możemy liczyć na wiele udogodnień. Do dyspozycji mamy między innymi aktywny tempomat, czujnik deszczu i zmierzchu, kierownicę i lewarek skrzyni obszyte skórą, przezierny wyświetlacz, a także Bluetooth. Dodatkowo, w standardzie otrzymuje cyfrowe wskaźniki o przekątnej 7 cali oraz centralny, 8,8-calowy wyświetlacz. Producent dokłada jeszcze diodowe reflektory, dwa wejścia USB, fabryczną nawigację, jak również radio cyfrowe DAB.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • SKYACTIVE-G

      Podczas, gdy konkurencja napędza swoje kompakty trzycylindrowymi silnikami z doładowaniem, Mazda stawia na 2-litrową, wolnossącą jednostkę napędową. Podstawowa ma 150 koni mechanicznych i 213 Nm oraz napęd na przednią oś. Takie parametry w połączeniu z manualną, 6-stopniową skrzynią pozwalają rozpędzić 1350-kilogramowe auto w 9,1 sekundy do setki. Prędkość maksymalna to 211 km/h. W alternatywie pozostaje 6-stopniowy, hydrokinetyczny automat.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • SKYACTIVE-X

      Mimo tej samej pojemności, drugą z jednostek wykonano w innej technologii. To SKYACTIVE-X z kompresją bliższą silnikowi wysokoprężnemu niż benzynowemu. Przejawia się to maksymalnym momentem obrotowym dostępnym od niższej wartości prędkości obrotowej. W tym przypadku, mamy do dyspozycji 180 KM i 224 Nm przy 3000 obr./min. Do wyboru manualna lub automatyczna skrzynia o 6 przełożeniach. Auto przyspiesza do setki w 8,2 sekundy i rozpędza się do 216 km/h.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
    • Praktyczna, przestronna i pewna na drodze

      Mazda ma nisko umieszczony środek ciężkości, dość precyzyjny układ kierowniczy i sprężyste zawieszenie. Na drodze zachowuje się pewnie, a przy tym zużywa skromne ilości paliwa. W cyklu mieszanym (2.0 180 KM) to 5,4 litra na 100 km. Ma też wiele systemów wsparcia kierowcy i nowoczesne multimedia. W kabinie oferuje sporo miejsca, a bagażnik pochłonie przyzwoite 450 litrów. Za podstawową, bogato wyposażoną specyfikację Kai trzeba zapłacić 99 900 złotych.
      SPRAWDŹ OFERTĘ
autor

*** ***

REDAKCJA