Jak zmienił się nowy Nissan Juke? Ten crossover podzielił kierowców na dwa obozy

Redakcja
16.10.2018 09:17
A A A
Nissan Juke 2020

Nissan Juke 2020 (fot. Nissan)

autor
open-image
W segmencie crossoverów B kluczem do sukcesu jest oryginalność. Pierwsza generacja Juke’a trafiła do 1,5 miliona klientów. Druga jest dojrzalsza, mniej kontrowersyjna i znacznie lepiej dopracowana. Czy to materiał na bestseller?
    • Sposób na wyrażenie siebie

      Druga generacja Juke’a nie wzbudza już tylu emocji swoim designem, ale nie można odmówić jej charakteru. Wygląda nowocześnie i wprowadza Nissana w nową erę języka stylizacyjnego. Możemy podejrzewać, że kolejne modele japońskiego producenta będą utrzymane w podobnym duchu. Crossover urósł. Ma teraz 421 centymetrów długości, 180 szerokości i 159,5 wysokości. Nadwozie można osadzić na 19-calowych felgach i wybrać jeden z 26 wariantów kolorystycznych.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Klasyczne wnętrze

      Nissan zrezygnował z finezyjnych kształtów na rzecz zdecydowanie lepszej ergonomii i przyjaznych multimediów. Kokpit wygląda bardziej klasycznie, choć wciąż ciekawie. Wskaźniki przed oczami kierowcy są analogowe, a między nimi wpisano spory wyświetlacz komputera pokładowego. Jest przejrzysty i łatwo się poruszać po kolejnych zakładkach menu. Pośrodku umieszczono 8-calowy panel z dotykową obsługą i nawigacją bazującą na oprogramowaniu TomTom.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Sporo miejsca w dwóch rzędach

      Przednie, dość mocno wyprofilowane oparcia okazują się wygodne. Nieźle jest też z tyłu, gdzie osoba o wzroście do 185 centymetrów bez zająknięcia pokona kilkaset kilometrów. Bagażnik o pojemności 422 litrów wyposażono w całkiem szeroki otwór załadunkowy. Po złożeniu kanapy, możliwości przewozowe rosną do 1305 litrów (do linii dachu). Materiały wykończeniowe są przyzwoitej jakości. Całość dobrze spasowano. Część tworzyw jest miękka i przyjemna w dotyku.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Jeden silnik, dwie skrzynie

      W Nissanie mamy tylko jedną propozycję w postaci litrowej jednostki benzynowej. Trzycylindrowy agregat generuje 117 koni mechanicznych i 200 Nm z funkcją overboost. Współpracuje z manualną, 6-stopniową przekładnią lub 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem. Z ręcznym mechanizmem przyspiesza do setki w 10,4 sekundy i rozpędza się do 180 km/h. Według norm WLTP, w cyklu mieszanym zużywa 5,9-6,4 litra na 100 kilometrów. Zbiornik paliwa ma 46 litrów.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Nowe systemy bezpieczeństwa

      Auto pozwala na autonomiczną jazdę w ograniczonym czasie. Utrzyma się w pasie ruchu, a aktywny tempomat zachowa odległość względem poprzedzającego pojazdu. Mamy też układ wyhamowujący crossovera przed pieszymi, rowerzystami i innymi przeszkodami. Nissan rozpoznaje znaki drogowe, zaś podczas cofania ostrzeże przed samochodem poruszającym się prostopadle względem naszego toru jazdy i w razie potrzeby, w trybie awaryjnym uruchomi hamulce.
      SPRAWDŹ CENNIK
    • Auto już jest w salonach

      Juke z pewnością wydoroślał i oferuje znacznie wyższy poziom praktyczności. Gwarantuje też lepszy komfort jazdy i stosunkowo oszczędny silnik. Spodoba się również gadżeciarzom ceniącym proste w obsłudze i funkcjonalne multimedia. Jego podstawowa odmiana z manualną skrzynią biegów została wyceniona na 66 900 złotych (promocyjny cennik). Na auta z końca 2019 roku przygotowano rabat w wysokości 2 000 tysięcy zł. Oferta jest ograniczona.
      SPRAWDŹ CENNIK
autor

*** ***

Prezentowane powyżej treści i produkty są niezależnym wyborem redakcji serwisu. W powyższym tekście umieszczone zostały linki promocyjne naszych Partnerów. Klikając w nie, wspierasz naszą działalność.

Więcej o: