Takiego oblicza MINI nie znaliście. Rajdówka z krwi i kości!

Redakcja
04.12.2018 11:02
A A A
MINI 2019 Dakar

MINI 2019 Dakar (MINI 2019 Dakar)

autor
open-image
MINI to nie tylko legenda dróg publicznych. To również samochody, które z powodzeniem rywalizują na najbardziej wymagających trasach rajdowych świata. W tym roku w Rajdzie Dakar możemy podziwiać aż 9 aut ikony brytyjskiego stylu w formacie, który nie śnił się największym fantastom tego świata.
    • Pierwszy sukces 6 dekad temu

      Historia MINI w sportach motorowych sięga końcówki lat 50. Wiele lat wysiłków Johna Coopera znalazło wtedy odzwierciedlenie na trasach rajdowych. Inżynier mechaniki samochodowej wziął na warsztat MINI 850. Do zbudowania rajdówki z prawdziwego zdarzenia wykorzystał silnik Morrisa i już w 1959 święcił pierwszy triumf. Za kierownicą Coopera MINI 850 usiadł Pat Moss. W mocno obsadzonym rajdzie Miglia National Rally zajął pierwsze miejsce.
      ZOBACZ WIĘCEJ
    • Start w nowej klasie

      Kolejna dekada przyniosła mnóstwo sukcesów, ale MINI zniknęło później z rajdowych tras na wiele lat. Przełom nastąpił w 2012 roku, gdy producent powrócił do rajdów długodystansowych i zwycięstw. Na starcie Dakar 2012 stanął MINI ALL4 Racing ze Stephane Peterhanselem za kierownicą. I stało się. Wygrana w debiucie i najwyższy stopień podium w latach 2013, 2014 i 2015. Taki sam sukces odnotowano w Pucharze Świata FIA w rajdach terenowych.
      ZOBACZ WIĘCEJ
    • Nowa generacja

      W roku 2018 w Dakarze zadebiutowała kolejna generacja rajdówki – MINI John Cooper Works Buggy. Samochód opracowany przez partnera MINI Motorsport, firmę X-raid, miał napęd na jedną oś i startował obok MINI John Cooper Works Rally z napędem na cztery koła. W rajdzie Dakarze 2019 wystartowało pięć MINI JCW Buggy w najnowszej specyfikacji. Futurystycznie wyglądające auto nie dość, że nie jest trapione usterkami, to sięga po najwyższe laury.
      ZOBACZ WIĘCEJ
    • Garść faktów

      Do futurystycznego, święcącego triumfy MINI trafiła 3-litrowa jednostka wprost z magazynów BMW. To doładowany, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną. Generuje 350 KM i potrafi mknąć po wydmach z prędkością 190 km/h. Imponujący jest natomiast moment obrotowy. Jego maksymalna wartość wynosi 770 Nm i dostępna jest przy 2150 obr./min. Auto wyposażono w 325-litrowy zbiornik paliwa, dwa koła zapasowe i wydajne hamulce Brembo.
      ZOBACZ WIĘCEJ
    • Wymagający Półwysep Arabski

      Tegoroczny Dakar zlokalizowano na Półwyspie Arabskim - z Jeddah do Al-Quiddia przez saudyjską stolicę Rijad. Na starcie aż 557 uczestników, którzy pokonają blisko 8 tysięcy km na wymagających trasach. W rajdzie zgłoszono 351 pojazdów, z czego 9 stanowią załogi MINI. Wydmy i szutry to prawdziwy sprawdzian dla kierowców, pilotów, a także zespołu mechaników. Trudne operacje logistyczne, potężny wysiłek fizyczny i zmagania z własnymi słabościami.
      ZOBACZ WIĘCEJ
    • Legendy za kierownicą legendy

      Na Półwyspie Arabskim wystartuje w MINI JCW Buggy dwóch legendarnych kierowców Dakaru, a w sumie na starcie stanie dziewięć rajdówek MINI. Rekordzista Dakaru Stéphane Peterhansel (FRA) wraz z pilotem Paulem Fiuzą (POR) zawalczy o swoje 14. zwycięstwo w Rajdzie Dakar. Również dwukrotny zwycięzca i były mistrz świata w rajdach samochodowych Carlos Sainz (ESP) oraz jego pilot Lucas Cruz (ESP) stawiają na udoskonalone MINI JCW Buggy. Tego nie można przegapić!
      ZOBACZ WIĘCEJ
autor

*** ***

Prezentowane powyżej treści i produkty są niezależnym wyborem redakcji serwisu. W powyższym tekście umieszczone zostały linki promocyjne naszych Partnerów. Klikając w nie, wspierasz naszą działalność.

Więcej o: